V úterý jednali radní městské části Praha 2 mimo jiné o zadání nového územního plánu. Co byste chtěli v tomto plánu řešit především? Doporučili jsme řešit systémové věci, především magistrálu. Většina automobilové dopravy se přesunula na Prahu 2 poté, co kvůli zavedeným opatřením zmizela z bývalého vnitřního okruhu, který kdysi vedl po mostu Legií přes Národní třídu, Příkopy a Revoluční na Štefánikův most. Valná část dopravy z širšího centra města mezi oběma břehy Vltavy tak směřuje přes Prahu 2. Potřebujeme, aby se s tím územní plán vypořádal.

V jaké fázi je nyní plánované zklidnění magistrály? V polovině příštího roku by již mělo být jasné, jaká konkrétní opatření navrhneme zavést.

Co konkrétně se změní? Pokládáme za zbytečné, aby auta jedoucí do Prahy 2 po Legerově ulici byla zastavena už na křižovatce u Rumunské ulici. Mezi domy pak v uzavřeném prostoru stojí fronta aut, která vypouští exhalace. Kouř i hluk trápí obyvatele okolních domů. Semafor za Nuselským mostem by měl do Legerovy vpustit jen tolik aut, která propustí semafor u Rumunské. V Legerově i Sokolské ulici bychom rádi místo průjezdného pruhu zřídili jeden odstavný obdobným způsobem, jako je to na protější straně Nuselského mostu v ulici 5. května. 

Jak je těmto návrhům nakloněn magistrát? Máme dojem, že příznivě. Nejdřív ale musíme mít v ruce studii.

Jak se dívá Praha 2 na studii přesunutí magistrály za Muzeum? Varianta, která by zavedla auta pod zem, by přilehlou oblast Prahy 2 velmi zatížila. S povrchovou variantou to není o mnoho lepší. Máme za to, že v minulosti se toho pro celé město řešilo až příliš na úkor Prahy 2 a že je na čase, aby se také něco v rámci územního plánu udělalo pro ni.