I po pěti letech však ve čtvrti pokračují rekonstrukční práce. Dělníci nyní opravují část Vítkovy ulice. "Je to jedna z posledních oprav," řekl mluvčí Technické správy komunikaci Tomáš Mrázek. Plánuje se ještě rekonstrukce křižovatky Křižíkovy ulice a Prvního pluku, uvedl.

Obnovena byla naprostá většina soukromých i obecních domů. V případě městských budov zůstává podle starosty Josefa Noska (ODS) uzavřena jedna z nich na Karlínském náměstí. 

V delší perspektivě však povodeň přinesla i pozitiva. "Investice, které do Karlína šly, by za normálních okolností nebyly," podotkl Nosek. Zatímco v minulosti byl Karlín vnímán jako dělnická čtvrť, nyní dostává rezidenční nádech. Vznikla i řada nových obchodů a restaurací, podle Noska se přiblížila centru.

"Karlín začíná být lepší adresa. Bydlet zde není ostuda," podotkl starosta a poukázal i na poměrně vysoké ceny bytů. Kdokoli se projde z této čtvrti do sousedního Žižkova, zjistí, že Karlín vypadá o poznání lépe, soudí. Přispívají k tomu jak opravené domy, tak velkoryse obnovené hlavní tepny, Sokolovská a Křižíkova.

Vyhlídková věž s majákem

Karlín, v němž přímo při povodni spadly dva domy a další dva museli dělníci zbourat, čeká další výstavba. Plány magistrátu, konkrétně s oblastí Rohanského ostrova, jsou poměrně velkolepé. V jeho části má vzniknout nové městské centrum s obytnými domy, službami, hotely a kancelářemi i zelení. Plochy, které nejsou chráněny zábranami proti velké vodě, budou sloužit pro odpočinek obyvatel.

V jižní části budou podle plánů plochy zeleně s promenádními cestami a vyhlídková věž s majákem. Severní část území s přístavy osobních lodí by měla sloužit pro sport a rekreaci. Měl by tam být i přírodní amfiteátr s jevištěm na vodě. Plány celkového rozvoje ostrova by se měly začít naplňovat po roce 2008, kdy tam mají být dokončeny inženýrské sítě a prodloužena Pobřežní ulice až k Libeňskému mostu.