Co je dnes největším problémem Radotína?

Bezesporu velká dopravní zátěž. Vytěsnit z města bychom chtěli hlavně těžkou kamiónovou dopravu. Dobrá zpráva pro lidi je, že od července bude pro kamióny nad 12 tun uzavřeno Břežanské údolí, a měl by se tak snížit i počet těch, které projíždějí Radotínem.

Budete realizovat předvolební slib, novou silnici mezi Černošicemi a Radotínem na pravém břehu řeky?

Ano, kvůli nové silnici z Černošic vedeme počáteční jednání. Doprava z Poberouní by se vyhnula Radotínu a na pravém břehu Berounky by se napojila přímo na Strakonickou.

V Radotíně se mluví také o dostavbě centra.

Na přípravě nového náměstí již pracujeme. Chceme tu vybudovat ucelenou urbanisticky řešenou zónu s byty, obchody, kancelářemi, garážemi a novou radnicí. Do roku 2010 bude hotova projektová dokumentace a bezprostředně poté chceme začít s první etapou stavby. Městská část do projektu vloží pozemky.

Na realizaci staveb se bude hledat silný investor. Výběrové řízení plánujeme na konec roku 2009. Nové náměstí by mělo vzniknout před nákupním střediskem na novém sídlišti, kde je dnes Albert. Bytové domy vyrostou také v prostoru za železnicí podél ulice Na Betonce. Ty by měly být dokončeny ještě do roku 2010.

Dalším tématem jsou v Radotíně povodně. Je proti nim ochráněn lépe než v roce 2002?

Protipovodňové hráze ještě hotové nejsou a vůbec nevíme, kdy se začnou stavět. To je v kompetenci magistrátu hl. m. Prahy a termín realizace se neustále odkládá. Mělo by jít o betonovou zeď, která je zapuštěna do země. Podzemní část sahá do hloubky 3 až 6 metrů a ta nadzemní je vysoká 1 až 2 metry.

O vodě se nově mluví v souvislosti s radotínskými jezery. Kdy by mohla být hotova a jak tento magistrátní záměr hodnotíte?

Projekt na vybudování rekreační zóny vodních sportů u Radotína je zajímavý. Považuji to ale za běh na dlouhou trať. Myslím, že to není možné stihnout dříve než za 30 let.