Hlavní obsah

Na hypotéku přes internet

Novinky, Eva Rajlichová
Praha

Pomocí internetu se dá zařídit ledacos, od nákupu parfémů, rezervaci lístků na koncert až po koupi letní dovolené. Ani vyřízení hypotéky z pohodlí domova už není výjimkou.

Článek

 Na českém trhu se tato služba poprvé objevila letos, nabídla ji Hypoteční banka. Hypotéka on-line je velmi jednoduchá. Prostřednictvím internetového formuláře si nastavíte úvěr podle svých potřeb a po vyplnění kontaktních údajů si můžete sjednat schůzku s hypotečním poradcem.

Přímo na pobočce pak tedy úvěr získáte rychleji a se slevou. Je to logické, bance totiž ušetříte tolik cenný čas. Stačí si dobře promyslet, co požadujete a jaké jsou vaše finanční možnosti. "Snažili jsme se o další zjednodušení a zrychlení při vyřízení hypotéky. Dosud tady taková služba chyběla, proto jsme se rozhodli být trochu vizionáři," objasňuje David Sahula z Hypoteční banky.

Snadno a rychle

Zpracování hypotéky přes internet není těžké. Ve čtyřech krocích si nastavíte parametry, kdykoli se můžete vrátit a zadané údaje upravit. Pokud vše správně zadáte, tak se vám pohodlně vygeneruje souhrn zadaných parametrů, seznam potřebných dokladů, výše minimální úrokové sazby a souvisejících poplatků.

K modelování hypotečního úvěru se nemusíte registrovat, ani zadávat osobní údaje. Ty můžete ale odeslat do banky na závěr, na jejich základě vás pak zkontaktuje hypoteční poradce kvůli sjednání schůzky a také získáte 50% slevu z poplatku za zpracování úvěru. "Tato úspora může našemu zákazníkovi ušetřit až 12 500 korun," vysvětluje David Sahula.

Co na to klienti

Podle jeho slov se služba setkala s pozitivním ohlasem. "Klienti však bohužel zatím nejsou připraveni na kompletní hypotéku on-line, většina z nich stále požaduje osobní poradenství," dodává. To je ale pochopitelné, pro mnoho rodin představuje hypotéka poměrně výrazný finanční závazek, osobní konzultace přímo v bance hraje jistě svou psychologickou roli.

Podobná situace je i v Evropě a USA. I tady existují různě modifikované internetové služby, ale také spíše jako doplněk klasických distribučních kanálů - poboček, externích hypotečních poradců a makléřů.

 "Pomocí internetu se stejně jako v naši kolegové v zahraničí snažíme oslovit specifickou cílovou skupinu počítačově gramotných klientů mladšího věku, kteří jsou zvyklí a ochotní své záležitosti řešit na internetu, dodává Sahula.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám