Jak už název napovídá, největší výhodou těchto garáží je mobilita. To znamená, že garáž lze i po letech přesunout na jiné místo. V mobilní garáži zaparkujeme nejen auto, ale navíc získáme užitečné místo pro uložení sezónních věcí (zahradní nábytek, nářadí, sportovní vybavení). Samozřejmě, že záleží na její velikosti.

Mobilní garáž musí stát na rovné a pevné ploše. Ideální pro tento účel je betonová deska s ocelovou výztuhou, ale lze použít i zámkovou, případně betonovou dlažbu, či obvodový betonový pás.

Rozměry zpevněného podkladu musí půdorysně přesahovat rozměry garáže. Mobilní garáže nabízejí vysokou stabilitu i širokou variabilitu rozměrů a doplňků, umožňují i dokonalé přizpůsobení garáže stylu našeho domu a charakteru pozemku.

Betonové garáže

  • Ve srovnání s klasickou zděnou garáží je betonová prefabrikovaná garáž cenově dostupnější (podle průzkumů až o 70 %), obvykle nevyžaduje stavební povolení. Potřebný výkres plánu dodá realizační firma.
  • Tam, kde jsou hotové základy i volný příjezd, trvá montáž jen jednu hodinu amůže se ihned používat.
  • Prefabrikovanou betonovou garáž lze využívat už při stavbě rodinného domku jako cenově přijatelný stavební kontejner.

Na rozdíl od zděné garáže lze namontovanou betonovou garáž i po letech přesunout na jiné stanoviště.

Garáže se vyznačují vynikajícími klimatickými podmínkami uvnitř. Vlhkost ve formě páry rychle uniká ven, do garáže lze dodatečně vestavět klimatické zařízení a použít speciální systém vrat.

Betonová garáž nabízí díky svým úzkým zdem mnohem větší vnitřní prostor při stejných vnějších rozměrech než klasické garáže.

Výhodou je i výběr z mnoha velikostí a možností provedení, vždy v precizním zpracování.

Garáže lze vybavit sekčními garážovými vraty nebo vraty s tzv. světelnou hrou, dálkovým ovládáním a elektrickým pohonem vrat (případně solárním proudem), nádrží na dešťovou vodu, sklepem apod.

Plechové panelové garáže

Jsou to lehké, nezateplené garáže montované ze stěnových trapézových nebo rovných plechů s pultovou nebo sedlovou střechou a výklopnými vraty. Jednotlivé panelové díly jsou spojeny šrouby.

Vyrábějí se z žárově pozinkovaného, vysoce pevného ocelového trapézového plechu. Vnější stěny mají stříkanou omítku nebo se dodávají bez omítky: pouze se zinkovaným plechem. Stěny mohou být profilované z trapézového plechu (standardně) nebo rovné (zvenku vypadají jako betonová garáž).

Garáž je vybavena tmavě hnědými nebo bílými výklopnými vraty se svislou drážkou. Výklopná vrata se dají za příplatek nahradit výklopnými vraty s kazetovou nebo vodorovnou výplní nebo sekčními vraty se vzorem lamela či kazeta. Síla plechu stěn 0,7 mm, síla včetně stříkané omítky cca 0,9 mm, síla střešního plechu 0,75 mm.

Díky speciálnímu nástřiku stěn fasádní barvou se garáže podobají klasické zděné garáži. Barvu vnějších stěn garáže je možné volit z 8 barevných odstínů.

K základnímu modelu se dají doobjednat doplňky (okno do boční stěny, boční dveře, okapy, poličky a držáky, stropní háky, elektropohon garážových vrat, boční přesah střechy).

Garáže se dají smontovat svépomocí, možná je i dodávka včetně montáže.

Montáž nevyžaduje žádnou mechanizaci, proto je tento typ garáží vhodný i pro místa s omezeným přístupem.

Dřevěné garáže

Jsou to jednoduché dřevostavby zabezpečující ochranu vozidla před nepříznivými povětrnostními vlivy.

Vycházejí z osvědčené panelové konstrukce se zesílenými profily rámů nebo ze srubové konstrukce.

Střechu tvoří panelová konstrukce sbíjená vazníky (sedlový tvar střechy). Kovové spojovací a kotevní prvky jsou v pozinkovaném provedení.

Garážová stání a přístřešky

Garážová stání jsou konstrukčně z masivního dřeva (stojky, pásky, vaznice). Střechu tvoří sbíjené vazníky (sedlový tvar střechy), případně robustní příčné nosníky (rovný nebo pultový tvar střechy).