Mohutný oblouk přes Canal Grande bude usazený na ocelových podpěrách, má v budoucnu zajistit spojení mezi železniční stanicí a Piazzale Roma, což je konečná stanice autobusů.

Hlavní dominantou mostu mají být skleněné schody. Unikátní stavba dosáhne rozpětí 94 metrů. Autorem návrhu je slavný španělský architekt Santiago Calatrava. Jeho most bude v pořadí čtvrtým mostem přes Canal Grande a do provozu by měl být uvedeno koncem roku.

Most má odpůrce

Projekt ale provází značné rozpory. Nejvážnějším argumentem se zdá ten, který tvrdí, že konstrukce je příliš těžká pro stavbu v podmáčeném terénu. To ale architekt Calatrava odmítá, s tím, že základy budou umístěny v pevném podloží.

Projektanti ale zapomněli například na bezbariérový přístup pro tělesně postižené. Rozpory kolem stavby mostu také posilují zvyšující se náklady. Původně se počítalo s rozpočtem 4 milióny eur, nyní už to je 10 miliónů.

Benátky jsou stále jedním z oblíbených turistických cílů. Malebné město ale každoročně sužují poměrně rozsáhlé záplavy, kvůli nim se ocitá pod vodou například slavné náměstí svatého Marka. Závažným problémem je také to, že město každoročně klesá o několik milimetrů níže k mořské hladině.