"Loňské léto znamenalo v prodeji klimatizací významný zlom. Do té doby byly totiž vnímány jako poměrně luxusní záležitost, která se pořizuje hlavně do komerčních provozů a velkých společností," říká Pavel Janeček, generální ředitel společnosti Karma Český Brod.

"Loni se však postoj lidí radikálně změnil. Kvůli extrémním vedrům začalo o klimatizaci uvažovat hodně lidí a spousta zákazníků zjistila, že se vůbec nejedná o nedostupnou záležitost. Vždyť ceny klimatizací pro domácnost začínají na 10 tisících, a to není velká oběť za to, že je vám doma i přes horka příjemně," dodává Janeček.

Poptávka vzrostla o desítky procent

V důsledku loňského léta všichni výrobci zaznamenali nárůst poptávky po klimatizacích v řádech desítek procent. Na letošní léto je většina prodejců i výrobců připravena. Podle Pavla Janečka lze letos očekávat zájem srovnatelný s rokem předchozím, a to i když horko zřejmě nebude tak extrémní. "

"Už nyní nám naši prodejci hlásí první nárůst zájmu. Zákazníci se totiž poučili z loňska a nechtějí se nechat létem znovu zaskočit. Mnoho lidí také dává na doporučení svých známých, kteří si klimatizaci loni pořídili, říká Pavel Janeček.

Ani v případě, že se léto nevydaří a vydrželo by současné chladnější počasí, nemusíte považovat investici do klimatizace za zbytečnou. Některé typy umí totiž mimo ochlazování, vzduch naopak ohřívat.