Rozhodně tedy stojí za to věnovat svému obytnému prostoru mnohem větší pozornost, než jen takovou, která představuje návštěvu obchodu a nakoupení „nějakého" nábytku ve jménu ceny nebo ve smyslu jinak snadného, bezproblémového pořízení.

Okna na dvě světové strany

Základní koncepce a rozvržení stěn bytu na pražském sídlišti Barrandov zůstaly beze změn, jelikož se designérovi už od začátku líbilo řešení půdorysu à la starý vinohradský byt – tedy ústřední chodba se vstupy do všech místností a okna na dvě světové strany.

Nákres před úpravami

Nákres před úpravami

Zároveň se zde už nacházela dostatečně velká komora jako úložný prostor, a tak mohl tuto část realizace považovat za hotovou a již se jí nezabývat.

Pak nastalo řešení koncepce a rozmístění nábytku. Hlavní změna proběhla v obývacím pokoji, který je propojen s kuchyní.

Nákres po úpravách

Nákres po úpravách

Otevřený a vzdušnější prostor

V původním plánu byla kuchyňská linka opravdu malá, a tak byla přesunuta na delší podélnou stěnu, navíc byl vytvořen i kuchyňský ostrůvek, který opticky odděluje pracovní část od relaxační obývací zóny.

Kromě ostrůvku ještě kuchyňský prostor od obývacího pokoje odděluje snížený SDK podhled s bodovými světly. Díky ostrůvku se ale posunul více do místnosti jídelní stůl, a tak i koncepce TV s pohovkou musela dostát změn, aby byl prostor více otevřený a vzdušnější.

Pračka do komory

V koupelně proběhla změna pouze v tom, že pračka byla přesunuta do komory, tím se získalo místo pro větší vanu a také zajímavější umyvadlo. Zbylé dvě místnosti ve východní části bytu jsou využity jako ložnice a pracovna.

Větší z nich byla zvolena pro ložnici, jelikož obyvatelé bytu potřebovali prostor pro šatní skříň. V menším prostoru se nachází pracovna, která je příležitostně využívaná i jako pokoj pro hosty.

Barevné řešení

„Při vymýšlení designu bytu jsem vycházel z neutrálních barev a tónů dřeva, jako je ořech, wenge a také makasar. Za prvé se mi tyto dřeviny vždy líbily a také se skvěle doplňovaly s bukovými interiérovými dveřmi.

Podlahu jsem zvolil ve všech místnostech – kromě chodby a koupelny – stejnou. Bylo to proto, že jsem celý byt navrhoval jako celek, nikoliv každou místnost zvlášť," poznamenává Ladislav Rendl.

Vínově červená na textilu a dekoracích

Všude jsou více méně použity stejné materiály a odstíny. Z praktických důvodů je pak v chodbě použita keramická dlažba v efektu dřeviny wenge, která se dále objevuje na nábytku umístěném v pokojích.

Jako hlavní tóny barev byly pak zvoleny bílá, světle šedivá a krémová – všechny tyto neutrální tóny jsou oživeny vínově červenou, které je vesměs použita jen na bytovém textilu a dekoracích.

Nábytek na míru

Veškerý nábytek v interiéru je vyroben na míru, aby odpovídal představám majitelů bytu. Kuchyňská linka je kombinací béžového laku a dřeviny wenge, které odlehčuje pískované sklo na horních skříňkách a čelní stěně ostrůvku.

Dřevina makasar se objevuje i na jídelním stole.

Sedací souprava ve světle béžové

V obývací části pak bylo hlavním úkolem vytvořit prostor pro TV a všechny ostatní komponenty, jako DVD přehrávač, domácí kino a jiné. K tomu je tedy na míru vytvořený panel se závěsnou skříňkou, který je předsazený 10 cm od stěny, aby zde byl prostor pro kabely a vestavěné reproduktory.

Jelikož je celý panel ve vínově červené, tak sedací souprava už musela být v neutrálním tónu – byla zvolena světle béžová.

V ložnici použito pískované sklo

Ložnice je pojednána ve dřevině wenge, jen šatní skříň je odlehčená panely v pískovaném skle. Aby byl celý dojem z místnosti odlehčen, povlečení, koberce i dekorace jsou ve světlých krémových a šedých tónech.

Tapeta za postelí pak svým pruhovaným vzorem navazuje na strukturu dřeviny makasar v kuchyni.

V pracovně dominuje bílá

Pracovna je opakem k ložnici, zde je v převaze bílý lesklý nábytek doplněný tmavě hnědou rozkládací pohovkou.

Na první pohled určitě upoutá stěna z kovových polic pro CD a DVD, která má majitel bytu stále po ruce.

Strop tmavě hnědý

A nakonec koupelna s toaletou – obě jsou řešeny ve stejném obkladu – tedy bílý lesklý s listelou kopírující dřevinu wenge – dlažba je totožná s tou, která je použita ve vstupní chodbě – tedy imitace wenge.

Hlavní úložný prostor tvoří zrcadlová galerie nad umyvadlem a závěsná skříňka se zásuvkou, na které je umyvadlo položeno.

Aby prostor kvůli bílým obkladům nepůsobil studeně, jsou stropy vymalovány tmavě hnědou barvou, doplněk k bílé a hnědé tu tvoří béžová, která je použita i na textiliích. Opravdu originální řešení, nejen moderní, ale i praktické.

Studio DELARE bylo založeno v roce 2004 – tehdy pod názvem LAREdesign. Jeho zakladatelem je designér Ladislav Rendl, který se tomuto oboru věnuje již více než deset let a momentálně jej můžete též vidět jako designéra v pořadu Jak se staví sen. Jako jeden z mála v něm působí již od počátku jeho vzniku. Studio nepůsobí pouze na českém trhu, ale i v zahraničí – zejména na španělském ostrově Mallorca. Zabývá se nejen soukromými zakázkami – jako jsou rodinné domy či byty, ale i zakázkami veřejnými – obchody, kavárny, kanceláře. Během svého působení studio vytvořilo již více než dvě stovky interiérů. Snaží se vytvářet originální interiéry, které vycházejí z osobnosti majitele a nejsou jen moderní, ale především praktické a zároveň vyzařující pocit domova.