K nejvýznamnějším zahraničním hostům patří španělská designérka žijící v Itálii Patricia Urquiolová a galeristka Rossana Orlandiová, obě vystoupí také na přednáškách určených veřejnosti. Čtrnáctý ročník týdne designu s novým podtitulem Prague Design and Fashion Week začíná v pondělí 1.10. a potrvá do neděle 7. října.

Součástí akce je i Designblok Premier Fashion Week, který opět přinese autorskou českou i zahraniční módu v kontextu celého životního stylu.

Tématem hlavní doprovodné výstavy je Luxus od kurátorů Jany Zielinski a Jiřího Macka. Pocitová výstava je postavena na abstraktním konceptu světla a projekcí, které natočil filmový režisér Tomáš Luňák.

"Je to něha, spontaneita, čas, ticho a dobro...výstava má sloužit k zastavení. Designblok je plný věcí. Jsou tu nové kolekce, produkty, novinky...naopak naše výstava Luxus by měla sloužit k tomu, aby se člověk zastavil, možná chvíli ztišil a začal uvažovat, co pro něj luxus znamená," řekla novinářům kurátorka Zielinski, která je i ředitelkou Designbloku.

58 míst po celé Praze

Designblok se uskuteční na 58 místech po celé Praze a nabídne 145 společenských akcí. Hlavní výstavní prostory jsou letos umístěny ve starých palácích v centru metropole, pořadatelé tak chtějí konfrontovat historické prostory se současným designem.

První čistě interiérové superstudio se nachází v Kafkově domě nedaleko Staroměstského náměstí. Druhé superstudio v Clam-Gallasově paláci je zaměřeno na koncepční výstavy významných osobností, které letos na Designblok přijely. Třetí, největší superstudio s podtitulem Openstudio čili Laboratoř designu nahlíží do budoucnosti designu. Představí například milánský design, školní ateliéry mladé návrháře a šperkaře. "V podstatě je v něm nastíněna budoucnost designu," dodala Zielinski.

Nové autorské módní kolekce v kostele sv. Šimona a Judy předvedou od čtvrtka do neděle nejvýznamnější čeští návrháři - například Klára Nademlýnská, Liběna Rochová, Hana Zárubová nebo Denisa Nová i slavný americký designér Jeremy Scott, jenž navrhuje excentrické kolekce pro značku Adidas.

Rozpočet akce činí více než deset miliónů korun. Až 30 procenty přispívají sponzoři, osmi procenty pražský magistrát a největší podíl tvoří účastnické poplatky firem.