Z výzkumu vyplývá, že dvě třetiny obyvatel jsou spokojeni s životem v místě bydliště. Čtvrtina dotazovaných se nedokázala rozhodnout, zda je spokojená či nespokojená. Nespokojenost se objevuje u menšiny, kde 6 % dotazovaných tvrdí, že je spíše nespokojeno a jen 1 % je velmi nespokojeno.

Dotazník prokázal, že spokojenost s životem místě bydliště souvisí s tím, jak lidé hodnotí svoji životní úroveň. Respondenti, kteří hodnotí svoji úroveň jako dobrou, jsou s životem v místě bydliště spokojeni.

Toto je zřejmě souvisí s jejich ekonomickými možnostmi, které jim mohou zajistit bydlení v lepším prostředí. Ti, kteří hodnotí svoji životní úroveň jako dobrou, je s životem v místa bydliště spokojeno 85 %. Naopak lidé, kteří hodnotí svoji životní úroveň jako špatnou, jsou ve své spokojenosti zdrženlivější.

Otázky se týkaly obecné spokojenosti s životem v místě bydliště. Výzkum posuzuje i další kritéria spojené s kvalitou bydlení, například dopravní infrastrukturu, úroveň služeb, možnost uplatnění na trhu práce či kvalitu životní prostředí a možnost odpočinku v okolí bydliště.

Hodnocení životních podmínek v místě bydliště (v %)
 spokojeni+spíše spokojeni
spíše nespokojeni+nespokojeni
svoz domovního odpadu 87
13
sousedské vztahy 77 18
úroveň obchodů a služeb 73 27
bezpečnost 58 40
udržování obecních domů a bytů 35 38
čistota ulic 72 28
doprava 53 45
zdroj: CVVM

V jednotlivých kriteriích byli dotazovaní nejméně spokojeni s úrovní mezd v lokalitě, pracovními příležitostmi, výstavbou nových bytů a udržování obecních domů a bytů.

Roli také hraje velikost obce, lidé z menších měst a obcí jsou ve větší míře spokojeni s čistotou ulic, bezpečností a životním prostředím. Naopak obyvatelé velkých měst hodnotí lépe pracovní příležitosti, kulturu a dopravu.

Oproti předchozím rokům stouplo pozitivní hodnocení čistoty ulic. Dlouhodoběji roste také spokojenost s výstavbou nových bytů. V posledních dvou letech se zlepšilo hodnocení stavu komunikací, ale přibyla naopak nespokojenost v otázce vyhovující dopravy. Pokles zřejmě způsobilo rušení některých místních spojů.

Výzkum probíhal od 7. dubna do 14. dubna, zúčastnilo se ho 1018 osob a zaměřil se na obyvatelstvo České republiky ve věku od 15. let.