Článek
Rinspeed patří do skupiny vrcholných úpravců zuffenhausenské značky, jako je třeba TechArt, Ruf či Gemballa. Takže jeho poslední kousek Porsche Turbo Le Mans 600 edition prostě musí být něco extra. Nic super nápadného, ale technikou a výkonem dokáže nadchnout nejednoho znalce.
Základem je i zde plochý šestiválec o objemu 3,6 l. Ovšem turbodmychadlo dostalo zcela novou techniku natáčení lopatek přímo od Rinspeedu. K přeplňování musela být změněná sací soustava z karbonu se speciálními závodními filtry.
Samozřejmostí v takovém případě je i větší mezichladič stlačeného vzduchu a nový výfukový systém. Každá změna přidala do skládačky výkonu svůj díl, takže případní majitelé si budou moci vychutnat slušných 441 kW při 6700 ot./min.
Také točivý moment vzrostl, a to nemálo. Výsledných 800 N.m při 4000 ot./min dokáže protočit pneumatiky asi na jakýkoli převodový stupeň, i když to nebude jen tak snadné. Pneumatiky na dvacetipalcových kolech totiž lepí k zemi už jejich šířka - 245/30 vpředu a 325/25 vzadu.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Za koly se při zátěži žhaví gigantické kotouče o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu (15 a 14 palců). Nemůžeme se pak divit, že dopředu se vejdou třmeny, které v sobě mají osm pracovních pístků.
Rinspeed se postaral také o několik aerodynamických úprav. Nesnažil se předstírat nějaké pokusy o difuzory na zadním nárazníku. Tohle je ta pravá klasika upraveného předku pro lepší sání vzduchu do motoru a k brzdám a vylepšení obtoku proudnic.
Puzzle je tedy kompletní. Porsche Turbo Le Mans 600 edition tak může ukázat, co všechno v něm je. Po zahřátí motoru se vůz z klidu katapultuje vpřed skutečně ďábelskou rychlostí a hranici 100 km/h proráží za 3,3 s. Za 10,9 s už je na tachometru dvoustovka a ručička se podle švýcarského tunera zastavuje až na hranici 342 km/h. Porsche Carrera GT je tedy pokořeno.