Hlavní obsah

Countryman JCW: první Mini s pohonem všech kol ve sportovní verzi

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mini v úterý poprvé ukázalo nejostřejší verzi modelu Countryman. Jde o první model s označením John Cooper Works a pohonem všech čtyř kol. Tento vůz pohání šestnáctistovka s výkonem 218 k a točivým momentem 300 Nm. Výroba bude zahájena v listopadu, cena v Česku činí 887 500 korun.

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Countryman (2012)

Článek

O pohon se stará přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 160 kW, respektive 218 koní a točivým momentem 280 Nm (krátkodobě až 300 Nm).

Upravený motor je přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll, je vybaven přímým vstřikováním benzinu a variabilním rozvodem (využívá technologii Valvetronic od BMW).

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Countryman (2012)

Převodovka je vždy šestistupňová - manuální nebo samočinná, která se však k charakteru sportovní verze hodí méně. Countryman JCW dovede zrychlit z nuly na 100 km/h za rovných sedm sekund a jede až 225 km/h (s automatem o 2 km/h méně). Obě hodnoty jsou dobré, ale je z nich patrné, že countryman není vysloveně sportovní náčiní (na rozdíl od jiných verzí Mini).

Mimochodem, spotřeba paliva je dle normovaných měření 7,4 l/100 km (s automatem dokonce 7,9 l).

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Countryman (2012)

Poháněná všechna kola

Jak již bylo zmíněno, countryman má poháněná všechna čtyři kola. Standardně je poměr, který rozděluje elektromagneticky ovládaný centrální diferenciál, 50:50. Kvůli pohonu všech čtyř kol je countryman těžší než ostatní modely ze stáje Mini - dle EU normy je to 1480 kilogramů s manuální převodovkou.

Foto: Mini

Mini John Cooper Works Countryman (2012)

Verze JCW má sportovní podvozek, jenž je proti standardním verzím snížen o 10 mm. V základní výbavě najdete osmnáctipalcová litá kola (za příplatek můžete mít ještě o palec větší), elektronické náhražky mezinápravového diferenciálu (EDLC) či sportovní výfuk. Uvnitř jsou sedačky s lepším bočním vedením (interiér zatím Mini na fotografiích neukázalo).

Reklama

Výběr článků

Načítám