Hlavní obsah

Brabus S V12 S Biturbo: AMG je pokořeno

– ŽENEVA
Novinky, Jan Čech

Souboj mezi firemním tuningem v podobě AMG a ostatními soukromými úpravci pokračuje. Brabus S V12 S Biturbo však pokořuje veškeré konkurenty. I nedávno představený S 65 AMG se musí velmi hluboko sklonit, protože Brabus tak vypiplal agregát, že musel omezit točivý moment.

Článek

Před nedávnem jsme představovali model S 65 AMG, který vzbudil velký ohlas [celý článek]. Jenže nyní přichází Brabus s odpovědí. V bottropské firmě se nyní mohou vysmívat firemnímu úpravci se zkratkou AMG. Vždyť zde nabízejí i zvýšení výkonu špičkového S 65 AMG! Ze 450 kW dokáží dostat ještě dalších 76 kW.

Vrchol je ovšem zcela samostatný model s názvem Brabus S V12 S Biturbo. Mercedes ve své nejluxusnější verzi je to pouze podle karoserie a interiéru. Jinak jde o totální úpravu pro extrémní výkony.

Vidlicový dvanáctiválec byl převrtán z 5,5 l na 6,3 l. Sací a výfukové potrubí dostalo speciální úpravu pro snížení odporů a zrychlení proudu, k boku motoru byly přidělány dvě větší turbodmychadla, mezichladič stlačeného vzduchu je rozměrnější, katalyzátor propustnější a elektronika se podobá závodním speciálům. To vše dokázalo "vyždímat" výkon 537 kW při 5100 ot./min a točivý moment 1320 N.m při 2100 ot./min. Ten však musel být elektronicky omezen na 1100 N.m!

Ani v jízdních výkonech nemůže AMG konkurovat. I Brabus má elektronicky omezenou rychlost na "pouhých"  340 km/h (AMG omezuje na 250 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za čtyři sekundy (AMG 4,4 s) a dvoustovku za 11,9 s (13,3 s).

Samozřejmě, že technici museli upravit i pružení. I když v tomto směru je známo, že Brabus poněkud drsně ubírá na komfortních vlastnostech vozů a dělá i z luxusních sedanů ostré sporťáky. I díky tomu se však může chlubit titulem "nejrychlejší luxusní sedan světa".

Reklama

Související témata:

Související články

Mercedes-Benz S65 AMG: jen se zbrojním pasem

O Mercedesech se vždy mluvilo jako o "medvědech". Vrcholný model S65 AMG medvědí silou skutečně disponuje - při volnoběžných otáčkách kopne do kol "pouhými"...

Výběr článků

Načítám