Hlavní obsah

Brabus a jeho tuning nového céčka

Tuningové firmy se začínají předhánět, která z nich připraví nejlepší úpravu na novou řadu Mercedes-Benzu C. Tu vrcholnou třídu reprezentuje jen úzká skupinka firem, mezi které patří zcela jistě i Brabus.

Článek

Brabus, na rozdíl od posledně představeného Lorinsera [celá zpráva], připravil nejen vzhledový kit, ale také totální změny na motorech. Však také nebylo moc co nového objevovat - většina z agregátů je známá z jiných řad, takže stačilo sem jen naroubovat již vyzkoušené změny.

Nejlépe jdou upravovat motory, které mají turbodmychadlo. Proto se tedy není co divit, že úpravami prošla kompletní paleta vznětových agregátů. Základní C 200 CDI nyní na motorové brzdě vykazuje 129 kW a 385 N.m (původně 100 kW a 270 N.m). Větší sourozenec C 220 CDI už dokáže nabídnout 143 kW a 450 N.m (125 kW a 400 N.m). Ovšem ta pravá jízdní výbušnost se okusí teprve v C 320 CDI. Zde se výkon zaokrouhlil na rovných 200 kW. Točivý moment se zvednul z 510 na 590 N.m, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s.

Ale koho by zajímali "ropáci" se značkou Brabus. Když tohle jméno, tak pořádný výkonný zážehový motor! Standardní C 280 a C 350 se po péči odborníků z Bottropu odeberou do "věčných lovišť" a nahradí je něco opravdu excelentního. Šestiválce jsou převrtány na objem 4,0 l, dostanou nové čtyřventilové hlavy válců, vačky, sací i výfukové potrubí, písty, ojnice, klikovou hřídel... Prostě úprav je zde opravdu hodně. Na výsledku je to pak hodně znát. C 280 může mít výkony 170 nebo 200 kW, C 320 pak až 244 kW. Nejsilnější varianta zvládne jet maximální rychlostí 275 km/h (rychloměr je ale nově cejchován do 330 km/h) a stovku s pevným startem atakuje za 5,9 s.

Samozřejmostí u značky Barbus je i úprava vzhledu. Není nijak extrémní jako u Lorinsera, ale pořádně účelná. Všechny úpravy totiž prošly testováním v aerodynamickém tunelu. Nová jsou i kola, která mají ráfky o průměru 17 až 20 palců, v intertiéru může být vše očalouněno Alcantarou, lze si objednat sportovní volant, obložení přístrojové desky pravým karbonem... A to vše za cenu poněkud vyšší než lidovou.

Reklama

Související témata:

Související články

Terénní GL v temném podání Brabusu

Je to už dva měsíce, co se potichu začal u Mercedesu prodávat nový terénní model GL. Už to není ta tvrdá škola původního "géčka" (stále vyráběného...

Brabus CL 600: 1320 N.m je moc

Německý tuningový úpravce automobilů Mercedes-Benz z Bottropu se pustil do zcela nového kupé CL. Jenže když už se do něčeho dá Bodo Buschmann,...

Brabus CLS Rocket Polizei: Semire, nasedej

Seriál o dálniční policii v Německu má další metu. Jejich Porsche 911 je těžce překonané pravým italským Lamborghini, ale nyní nastupuje další král. Brabus...

Výběr článků

Načítám