Hlavní obsah

Brabus CL 600: 1320 N.m je moc

Novinky,

Německý tuningový úpravce automobilů Mercedes-Benz z Bottropu se pustil do zcela nového kupé CL. Jenže když už se do něčeho dá Bodo Buschmann, jde to do extrémů. Očekávejte tak opravdu děsivý výkon a točivý moment, který musel být dokonce omezen.

Článek

Kupé CL nevyniká zrovna sportovním charakterem. Snad akorát AMG dodalo vozu jakýsi závodnický švih. Jenže jsou tu ještě další specialisté, kteří dokáží z tohoto vozu udělat i přízemní raketu. Brabus na to šel pěkně od podlahy.

V top verzi CL 600 je instalovaný dvanáctiválec o objemu 5,5 l. Ten Brabus převrtal na 6,3 l, dodal větší turbodmychadla, mezichladič stlačeného vzduchu, kované písty, klikovou hřídel a samozřejmě že zcela nové sací i výfukové potrubí. S dalšími dílčími úpravami pak výsledek dokáže vyrazit dech i otrlejším fanouškům automobilů. Maximální výkon má 537 kW při 5100 ot./min a točivý moment dosahuje ve 2100 ot./min na hranici 1320 N.m! To už je však hodnota, kterou by na silnici přenesly jen závodní zahřáté pneumatiky z Formule 1, ale ne klasické sériové, byť ve spolupráci s novým diferenciálem s větší svorností.. Navíc by to nevydržely ani díly převodovky a spojky, takže elektronika musela dát zarážku na 1100 N.m.

Na české dálnice to není

Kdo si vůz koupí, bude muset mít rychlé sporťáky opravdu v ruce. Maximální rychlost je "uříznuta" omezovačem na 340 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhé 4 s a za dalších 7,9 s už ručička atakuje 200 km/h.

K tak extrémnímu motoru musely být vytvořeny extrémní podmínky i na podvozku. Tak třeba brzdy vpředu mají průměr 380 mm (tedy 15"!) a krotí je dvanáctipístkové (!) třmeny. Podvozek ABC získal dodatečný procesor, který zajišťuje rychlou odezvu na nerovnosti vozovky a také snížení světlé výšky o 25 mm. Samozřejmostí jsou také nová kola s pneumatikami Pirelli nebo Yokohama rozměru 255/30 ZR 21 vpředu a 285/30 ZR 21 vzadu.

Ti, kterým je dvanáctiválec už moc, mohou si objednat menší  osmiválec, který bez přeplňování má výkon buď 308 nebo 340 kW.

Reklama

Související témata:

Související články

Brabus S V12 S Biturbo: AMG je pokořeno

Souboj mezi firemním tuningem v podobě AMG a ostatními soukromými úpravci pokračuje. Brabus S V12 S Biturbo však pokořuje veškeré konkurenty. I nedávno...

Nejrychlejší sedan umí jet 362,4 km/h

Na světě je několik nadšenců, kteří už chtějí mít nejrychlejší vozy světa v garáži. Nikdy s nimi nevyjedou a nevyzkouší, jestli je to pravda. Jenže pak jsou...

Brabus SV12 Biturbo Roadster: Všichni z cesty

Mercedes-Benz SL je parádní auto, které už má ale svoje roky. Všichni tuneři zabývající se touto značkou již svůj um na něm předvedli, takže o to překvapivější...

Výběr článků

Načítám