Výkon 206 kW z dvoulitru se někomu může zdát málo? Ale jistě. Vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s není žádný zázrak. A maximální rychlost 250 km/h také není nic moc. Prostě to chce trochu načipovat.

Tak přesně tohle si asi řekli v Ralliartu, kde už nějakou dobu pracují na novém EVO IX. Však mu už také daly několik zajímavých tuningových úprav. Základních 280 koní dokázali změnou elektroniky řízení vytáhnout na 300, 320 a dokonce i na 340 koní.

Jenže i to se jim zdálo málo. Zákazníci prostě chtějí svoje a pokořit Porsche 911 Carrera S s obyčejným "myšákem" je prestiž. Evo IX FQ-360 tak dostalo speciální čip do elektroniky, který dokáže z přeplňovaného dvoulitru vymáčknout 360 koní (264 kW) a točivý moment 492 N.m (u sériovky je to 392 N.m). To vše díky zvýšenému objemu vzduchu procházejícímu turbodmychadlem a instalaci výkonnějšího palivového čerpadla.

Maximální rychlost se pak zvýší o sedm kilometrů v hodině, ale především zrychlení se posune do závratných výšin. Stovku s pevným startem dokáže tenhle tuningový krasavec zvládnout za 4,1 s, což je skutečně lepší než již připomínané Porsche! Také vzhled byl lehce předělán. Není to nic výrazného, ale přední spoiler dostal karbonový prvek pro větší odvod vzduchu podél vozu a nad zadním oknem jsou malé "žraločí ploutve" na usměrnění proudnic.

A co za to? Něco pod 1,5 miliónu korun. Za to dostanete automobil s neuvěřitelným potenciálem, kompletní výbavou (airbagy, klima, audiosouprava) a také s pravostranným řízením, což je asi ten nejzásadnější problém. Levostranné totiž Ralliart nedělá.