Hlavní obsah

Hamann Ferrari F430: vylepšit dokonalé jde jen těžko

Novinky, Jan Čech

Ferrari F430 se stává častým terčem tuningových firem. Jejich snahy se však leckdy míjí účinkem - vylepšit tak výborný vůz je velmi obtížné. Některé firmy na to jsou cestou drastických úprav zevnějšku, jiné rouhačsky instalují turbodmychadlo. Hamann k nim nepatří.

Článek

Každý, kdo si koupí Ferrari F430 Spider, jistě nehodlá ničit tak efektní vůz děsivými přestavbami na kompresorovou stíhačku, šíleného obra ve stylu HotRod či si ho pomalovat paintbrushem. Těm umírněnějším a přitom dychtícím po originálu a dokonalosti nabízí Hamann zdařilý kit.

Vnější design je doplněný několika karbonovými doplňky, které nejsou jen tak pro okrasu, ale vyloženě zlepšují aerodynamiku. Vezměme to pěkně z přední části. Zde najdeme na nárazníku tenké "lízátko" ubírající vzduch proudící pod vůz. Ohrnutí na rozích usměrňuje proud vzduchu a vytváří vzduchovou bariéru, která zlepšuje rozdělení proudění do stran vozu. Tato designérská "fintička" je už několik let známá z formule 1 či se s ní můžete setkat na automobilech DTM.

Malé nástavce na prazích pak odvádějí také svůj díl při odsávání vzduchu zpod vozu. Největší podíl na tom ale má zadní difuzor. Standardní ohromný kus se svislými děliči je doplněn stavitelným křidélkem. To odsátý vzduch dokáže nasměrovat tak, že se nesetkává s vrchním proudem a vířivé proudy se vytváří až dál za vozem, kde tolik neškodí. Samozřejmě, že se zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Zde ovšem hlavní práci přebírá velké křídlo, jenž je také nastavitelné.

Ale proč všechny ty úpravy pro pořádný přítlak? Přece proto, že i motor má pár "koníků" navíc. Toho bylo docíleno změnou výfukového potrubí, zahrnující nový tlumič výfuku a sportovnější katalyzátor. Druhotným, nikoliv vedlejším produktem je zvuk, který připomíná závodní agregáty z Le Menas. Všechny úpravy na motoru vyhnaly výkon o 48 koní výš (+ 35 kW na 395 kW). Samozřejmostí je také úprava pružení a brzd.

Nová jsou také kola Hamann Anniversary II s pneumatikami o rozměrech až 235/30 ZR20 vpředu a 335/25 ZR20 vzadu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám