Pro začátek si připomeňme, že Škoda Octavia RS má v sériovém provedení 147 kW, točivý moment 280 N.m, maximální rychlost atakuje 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,3 s. Jelikož však nese koncernový motor 2.0 TFSI, dostal se do hledáčku už mnohých tuningových firem. Jednou z nich je i ABT.

V minulém roce na essenském autosalonu ukázala tato firma technologii iS, jenž dokáže rozpoznat natankované palivo a podle toho přizpůsobit parametry. Samozřejmě, že vše je doprovázeno pořádnou úpravou elektroniky, díky níž se zvýší výkon. ABT tuto techniku poprvé vsadil do Seatu Leon. Další objekt - Škoda Octavia - v první výkonové verzi dokáže při vysokém oktanovém čísle vykázat na motorové brzdě až 176 kW. Firma navíc uvádí, že by se měla spotřeba při úsporné jízdě snížit až o 4 litry. Tato hodnota je však pravděpodobně silně přemrštěná - Škoda Auto prezentuje k vozu kombinovanou spotřebu 7,8 l na 100 km.

Jenže na řadu přichází další stupeň. Ten dostal mezichladič stlačeného vzduchu a přidal dalších 22 kW. Výkon 199 kW a točivý moment 350 N.m při 2800 ot./min dokáží s vozem pravé divy. Tak kupříkladu zrychlení z 0 na 100 km/h nyní RS zvládá za 6,5 s a maximální rychlost se posunula na 251 km/h.

Změnit se dá ale i exteriér. Ráfky mohou být podle přání od 17" do 19" s pneumatikami o rozměru až 225/35. Možné je i snížit podvozek o 25 mm a přitvrdit tlumiče. Kit motoru stojí 3500 euro.