Hlavní obsah

Unimog U 500 Black Edition: pro náročné truckery

Novinky, Jiří Černých

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

DUBAI

Že vozy Mercedes-Benz jsou častým terčem tuningových firem jsme si už zvykli. Také ostatní značky společnosti DaimlerChrysler se často představují ve vyšperkovaných podobách. Ale že by i užitkové vozy? Třeba takový Unimog, který známe jako terénní nosič speciálního nářadí? Pro firmu Brabus to není problém. Na Dubai Autoshow představila Unimog U 500 Black Edition, který jistě zaujme ropou prosáklé šejky.

Článek

Menší řada Unimogů s tříčíselným označením (U 300 - U 500) patří mezi terénní pracanty, které se svými vlastnostmi mimo nezpevněné silnice mohou měřit s čímkoli na světě. I Hummer H1 má v jistých ohledech značné rezervy. Kupříkladu zkřížení náprav u speciálů v úhlu až 60° je pro jakéhokoliv dalšího konkurenta téměř neřešitelný problém.

Unimog je tedy vlastně jeden z nejlepších terénních automobilů na světě. Automobilová výstava v Dubaji je pak jistě tím nejlepším místem pro prezentaci a následný odprodej hned několika kusů ve výjimečné úpravě firmy Brabus. Dokonce se ani nemusí moc upravovat garáž - vždyť rozměry Unimogu U 500 Black Edition jsou "pouhých" 5,38 x 2,65 x 2,3 m.

Technika jako ve sporťáku

Firma z německého Bottropu se snažila udělat z užitkového vozu takový, za který se nemusí řidič stydět ani na dálnici a přitom neztratí své terénní schopnosti. Příkladem budiž motor. Vznětový agregát o objemu 6,4 l má největší výkon 205 kW a točivý moment 1100 N.m. Díky poslednímu převodu do rychla může jet Unimog až 120 km/h, a to i přes svou užitečnou hmotnost 11,99 tun, pneumatikám o rozměrech 455/70 R24 či možnosti naložit na korbu až 4,3 t.

Úpravy se dotkly také převodovky EAS, která nabízí jak řazení automatické, tak i manuální. I podvozek doznal několik změn. Důsledkem je hladší jízda na zpevněné komunikaci a přitom zlepšení terénních vlastností. Všechna kola navíc mají v kabině ovládaný systém huštění pneumatik.

Komfort jako v limuzíně

Řidiči s fezy na hlavách se nemusí bát, že by se jejich pozadí stalo terčem nepohodlných sedadel potažených alcantarou - tou je polstrována pouze střecha. Sedadla mají tu nejjemnější kůži (v černobílém provedení) pod níž se skrývá odvětrávání. Nohy hýčká velmi luxusní kobereček. Černý kožený volant doplňují hliníkové pedály, centrální systém Command (známe ze všech modelů Mercedes-Benz) s DVD navigací, CD changerem s speciální funkcí kompasu. Atmosféru doplňuje dvouzónová klimatizace, prvotřídní audiosystém a zabarvená skla. Další informace výrobce o voze nezveřejnil.

Cena Unimogu Balck Edition se v přepočtu pohybuje nad hranicí 7 000 000 korun. Pro srovnání: standardní neupravený model stojí asi o tři milióny méně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám