Článek
O pohon standardní verze se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován – twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon – a to Ford tajil nejméně půl roku – 350 koní (257 kW). Motor lze vytočit do 6800 otáček.
Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm během 2000 až 4500 otáček, po dobu 15 sekund lze díky overboostu z motoru dostat ještě o 30 Nm více. Díky britskému úpravci Montune výkon povyskočil na rovné čtyři stovky koní (294 kW). Točivý moment má maximální hodnotu 560 Nm, což je o znatelných 90 Nm více.
Úpravce neuvádí, jak se změní pružnost či zrychlení 0–100 km/h (standardní RS – 4,7 s). Sériové provedení má nejvyšší rychlost 266 km/h.
Úpravy se týkaly jednak přeprogramování řídící jednotky, jiného mezichladiče stlačeného vzduchu a vzduchového filtru. Vzhledem k tomu, že Montune oficiálně spolupracuje s Fordem, dostanete plnou tovární záruku. Úprava je ale zatím dostupná pouze ve Velké Británii. A provedená úprava není drahá – po přepočtu z liber přijde na 25 tisíc korun.