Bare Naked Carbon Edition se u značky objevilo už jednou, a to u klasického GTO. Jenže teď už se prodávají jen verze S a RS. Extrémní auto ve vrcholné verzi není jen tak pro každého.

Ostatně už ani S není pro každého, vždyť pod přední kapotou je řadový pětiválec Audi 2,5l TFSI s výkonem 254 kW. RS má dokonce 280 kW. Verze S s hmotností pouhých 740 kg zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a maximální rychlost je 255 km/h. Verze RS o tom raději mlčí. Donkervoort jen suše konstatuje, že zvýšený výkon se podepsal na zrychlení.

Doknervoort D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition

Donkervoort D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition

FOTO: Donkervoort

A teď je tu ta karbonová edice. Ta přidá autu hromadu dílů z uhlíkového kompozitu, lakovaného pouze bezbarvým lakem, aby vynikla jeho kompozice. A těch dílů není málo. Je to čelní maska, vstupy vzduchu na bocích, další aerodynamické prvky (ty přidávají přítlak 50 kg na obě nápravy) anebo výplně dveří a podlaha interiéru. Auto je tak i pevnější, lehčí a efektnější.

Donkervoort D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition

Donkervoort D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition

FOTO: Donkervoort

Doknervoort D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition

Donkervoort D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition

FOTO: Donkervoort

Kdo chce Donkervoort D8 GTO-RS mít doma v garáži, musí za něj dost zaplatit. Cena není lidová – 151 173 eur, což je 4,09 miliónu korun. K tomu nějaké drobné za karbonovou edici a další vymoženosti na přání. Třeba závodní kontrola trakce, speciální plachta na auto klidně s vaším monogramem, USB konektor do auta…

A navíc. D8 GTO-RS je jen omezená série, ze které zbývá 25 kusů, z čehož bude 15 v karbonové verzi. A když si auto objednáte do konce roku 2016, dostanete ho na jaře roku 2018.