Hlavní obsah

Legenda Mercedes G v péči tunerů. Vyberte nejlepší

Mercedes-Benz G je legendární terénní automobil, který dodnes láká mnoho lidí. Je to jeden z posledních tradičních poctivých teréňáků. A tak i tuningové firmy rády s těmito vozy pracují. Tak se pojďme podívat na několik posledních takových úprav a sami zhodnoťte, která se povedla nejvíc.

Foto: mcchip-dkr

mcchip-dkr Mercedes-Benz G63 AMG

Článek

mcchip-dkr Mercedes-Benz G63 AMG

Tady šli na stejný základ trochu zvysoka. Nainstalovali na podvozek speciální elektronicky ovládané pružiny KW DDC a nasadili nové speciální terénní ráfky a pneumatiky. Tím se zvětšila světlá výška vozu o fantastických 15 centimetrů. A protože pneumatiky jsou i hodně široké, i šířka auta narostla o 12 cm. To, co není vidět za koly je pak nová brzdová soustava od MOV'IT.

A co motor? Nová řídící jednotka, nový výfuk a upravené turbo dalo ve výsledku hodnoty 596 kW a 950 Nm. I přes nasazené drapáky na kolech se zvedla maximální rychlost auta z 210 na 229 km/h.

Foto: mcchip-dkr

mcchip-dkr Mercedes-Benz G63 AMG

Foto: mcchip-dkr

mcchip-dkr Mercedes-Benz G63 AMG

Mansory Mercedes-Benz G63 AMG Sahara Edition

Známá firma, která vytvoří cokoliv pro kohokoliv, kdo má dost peněz, představila speciál Sahara Edition na bázi G63 AMG. Karoserie je doplněna díly z uhlíkového kompozitu a koly na dvaadvacetipalcových ráfcích s pneumatikami o děsivé šířce 305 mm. Na karoserii je pak naneseno maskování v armádním stylu.

Uvnitř jsou nové sedačky obšité kůží a alcantarou v saharské bílé. I technicky je auto výrazně upravené. Třeba podvozek je zvednutý o osm centimetrů. Motor – vidlicový osmiválec 5,5 l – má ve standardu 400 kW a 760 Nm. Po úpravě, kdy jsou instalovány nové písty, ojnice, vačky i hlava válců a výfukový systém z nerezu, se zvedne výkon na 618 kW a točivý moment je elektronicky omezen na 1000 Nm.

Foto: Mansory

Mansory Mercedes-Benz G63 AMG Sahara Edition

Foto: Mansory

Mansory Mercedes-Benz G63 AMG Sahara Edition

Prindiville Design Indomitable G

Je-li mezi vámi někdo, kdo si myslí, že G má už dost terénních schopností, které není třeba posilovat a naopak je třeba trochu zlepšit vzhled, ten nechť volí Prindiville Design.

Tady totiž vzali opět stejné G63 AMG, ale nedali mu žádné terénní speciality. Naopak. Velké černé ráfky nesou vyloženě silniční úzkoprofilové pneumatiky a karoserie je vyšperkována třicetidílným bodykitem. Z uhlíkového kompozitu lakovaného transparentním lakem je vyrobena kapota, kliky, nárazníky, nástavce blatníků, prahy a mnohé detaily. Samozřejmě, že karbon nesmí chybět ani v interiéru, kde doplňuje kůži a alcantaru.

Motor má jemnou modifikaci elektronické řídící jednotky a nový sportovní výfuk. Výsledek je nášup 37 kW k základnímu výkonu.

Foto: Prindiville Design

Prindiville Design Indomitable G

Foto: Prindiville Design

Prindiville Design Indomitable G

Foto: Prindiville Design

Prindiville Design Indomitable G

Anketa

Která z uvedených úprav je podle vás nejlepší?
mcchip-dkr
71,1 %
Mansory
17,1 %
Prindiville Design
11,8 %
Celkem hlasovalo 532 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám