Jako první vůz značky má Octavia RS 230 v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností. Sériové provedení Octavie RS má pouze elektronické provedení XDS+, „poctivý” samosvorný diferenciál (koncernové VAQ) tak jízdní vlastnosti posune na novou, lepší úroveň.

S dvoulitrovým benzinovým motorem o výkonu 169 kW (230 k) dokáže vůz z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,7 s (o 0,1 s lepší) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h (o 2 km/h lepší). Společně s vrcholnou benzínovou motorizací pro nový superb tak jde o nejrychlejší škodovku, v případě modelové řady octavia o nejrychlejší v celé její historii.

Škoda Octavia RS - manuální převodovka proti DSG

Škoda Octavia RS (aktuálně prodáváná generace)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Dodejme, že standardní provedení s TSI motorem v Octavii RS má největší výkon 220 koní (162 kW) při 6200 otáčkách. Točivý moment má největší hodnotu 350 Nm a je dostupný v pásmu 1500 až 4400 otáček. My jsme mimochodem sériovému provedení naměřili 242 koní, tedy dokonce ještě více, než kolik bude mít nová, silnější verze. [celá zpráva]

Octavia RS 230 bude uvedena na trh letos v červnu. O kolik bude dražší, než běžné provedení zatím středočeská automobilka neprozradila. Navýšení výkonu o 10 koní je příjemným bonusem, podle našeho názoru je to ale malý nárůst, oproti Leonu Cupra se stejným motorem a výkonem 280 koní. Škoda, že koncernová politika nedovolila vytvořit Octavii RS 250, ale buďme možná rádi alespoň za provedení RS 230...