Dvoumístný roadster s homologací pro běžný provoz je dílem nově založené divize Jaguar Land Rover Special Operations. Nový model pohání upravený pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor s 575 koňmi (+ 25k) a točivým momentem 680 Nm. Jde o nejvýkonnější sériový Jaguar všech dob - ikonické XJ220 mělo výkon 558 k a 624 Nm.

Popisovaný dvoumístný roadster dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Výkon se prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky přenáší na kola zadní nápravy - stejně jako v sériovém F-Type. Hmotnost poklesla díky karbonovým sedadlům a absenci elektronického mechanismu stahování střechy o 80 kilogramů, na váze tento model ukáže 1 585 kg.

Jaguar F-Type Project 7 (2014)

Jaguar F-Type Project 7 (2014)

FOTO: Jaguar

Výrazně upravená aerodynamika a hodně karbonu

F-Type Project 7 má výrazně upravenou aerodynamiku - nový je přední splitter, jehož horní část je vyrobena z uhlíkového kompozitu. Nové jsou nástavce prahů, zadní difuzor a nastavitelné zadní křídlo – vše je vyrobeno z karbonu. Jaguar tvrdí, že tyto komponenty dohromady vytváří při maximální rychlosti 300 km/h o 177 % větší přítlak, než má standardní roadster F-Type.

Jaguar F-Type Project 7 (2014)

Jaguar F-Type Project 7 (2014)

FOTO: Jaguar

Zmínit musíme i zadní kapotu, výdechy na přední kapotě, boční mřížky a kryty vnějších zpětných zrcátek. Ty jsou rovněž vyrobené z uhlíkového kompozitu. Čelní okno je o 114 mm kratší. Standardem jsou dvacetipalcová kola, pneumatiky Pirelli P Zero Continental ForceContact mají následující rozměry: 255/35 R 20 (vpředu) a 295/30 R 20 (vzadu).

První vozy k zákazníkům dorazí v polovině příštího roku, z účtu vám odčerpá zhruba 4,6 miliónu korun. Jak jezdí standardní verze, se dozvíte (včetně videa) v našem dřívějším testu. [celá zpráva]

Jaguar F-Type Project 7 (2014)

Jaguar F-Type Project 7 (2014) - vedle pro srovnání sériové provedení.

FOTO: Jaguar