Peugeot loni na akci Goodwood Festival of Speed ve světové premiéře ukázal nejostřejší verzi svého stylového kupé RCZ. S výkonem 270 koní jde o nejrychlejší sériový peugeot všech dob. Mnozí doufali, že stejný výkon dostane i limitovaná edice 208 GTi, leč nestalo se tak. Z původních 200 koní je nyní 208 koní a točivý moment povyskočil o 25 Nm na celkových 300.

Převodovka (šest stupňů, přímé řazení) a mechanický samosvorný diferenciál umístěný mezi předními koly byly převzaty z výborného RCZ R (test včetně videa v našem dřívějším článku). [celá zpráva]

Peugeot 208 GTi 30th Anniversary (2014)

Peugeot 208 GTi 30th Anniversary (2014)

FOTO: Peugeot

Stovku zvládne o 0,3 s rychleji

Čtyřválcová, turbodmychadlem přeplňovaná jedna-šestka zvládne v případě Peugeotu 208 GTI 30th Anniversary zrychlení na stovku - nejspíš i hlavně díky jinému zpřevodování - za 6,5 sekundy, což je o nikoliv nepodstatných 0,3 s lepší čas. Nejvyšší rychlost je naopak o zanedbatelný 1 km/h vyšší, takže nyní tento model rozjedete nejméně na 231 km/h. Jak se u černo-červeného hot hatche změnila spotřeba, Peugeot neuvedl. Standardem jsou osmnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18.

Prodej bude zahájen na podzim, cena oznámena nebyla.