Článek
První generaci vysoce výkonného sedanu (později se u některých generací nabízely s označením M5 i karosářské verze kombi) poháněl vysokootáčkový řadový šestiválec se čtyřventilovou technikou původem z M1 o výkonu 286 koní. V roce 1984 se tento model s interním kódem E28 uměl rozjet na 245 km/h, což bylo něco mimořádného.
Nyní si BMW, respektive divize BMW M GmbH, připomíná edicí „30 Jahre” zahájení výroby rychlých sedanů, které spolu s modely od AMG patří k tomu nejlepšímu, co tato karosářská verze může pro sportovní fanoušky nabídnout. S výkonem 441 kW/600 koní a točivým momentem 700 Nm je tato speciální edice nejen nejvýkonnějším sériovým modelem BMW M5, ale zároveň nejvýkonnějším sériovým vozem v historii celé značky.
Limitovaná edice má navíc 40 koní a 20 Nm
Vysokootáčkový V8 s objemem 4,4 litru a přeplňováním BMW M TwinPower Turbo (dvojice dvoukomorových turbodmychadel twin-scroll) má ve standardní M5 poslední generace výkon 412 kW nebo postaru 560 koňských sil. Točivý moment má hodnotu 680 Nm.
Zatímco standardní M5 zrychluje na stovku za 4,4 sekundy, limitovaná edice to umí za 3,9 s. Nejvyšší rychlost je u obou modelů omezená na 250 km/h (za příplatek lze posunout na 305 km/h), stejná je kombinovaná spotřeba paliva - 9,9 l/100 km.
Všech 300 kusů z limitované edice dostane lak Frozen Dark Silver a dvacetipalcová kola ve specifickém designu (pneumatiky mají rozměry 265/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu). Prodejní cena zatím nebyla oznámena.