Článek
Do konceptu jsme se posadili na autosalonu v Pekingu. Nejeli jsme v něm, třebaže je funkční a na stovku se rozjede za pouhých 3,9 s, nejvyšší rychlost je omezena na 280 km/h.
Přestože oficiální tisková zpráva tvrdí, že extrémní verze, vycházející z běžně dostupného Golfu R poslední generace, má dvouspojkové DSG, na vlastní ruce jsme si ověřili, že se do zprávy pro média vloudila chyba. Převodovka je totiž manuální (šestistupňová), což je pro sportovní hatchback skvělá zpráva.
Výkon se přenáší prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex V. generace na všechna čtyři kola, dvoulitrové TSI (řady EA888) namísto standardních 300 koní nabízí díky upravenému turbodmychadlu o sto více.
Čtyři stovky koní (294 kW) a 450 Nm točivého momentu, to je hodnota, která byla ještě v devadesátých letech vyhrazena pro supersporty z Maranella nebo ze Stuttgartu. Nyní lze takovýto výkon vydolovat i ze sériového dvoulitrového čtyřválce.
Širší, nižší a se žlutými detaily
Design je zvýrazněný zejména agresivnějšími nárazníky, auto je o 20 mm širší a o neurčených několik milimetrů blíže k silnici. Vzadu jsou dvě koncovky výfuku o průměru 110 mm.
Uvnitř jsou pak skořepinová sedadla (nejsou moc pohodlná, jak jsme zjistili), jinak je vše až na pár žlutě lakovaných detailů stejné jako v sériové verzi.
Výtečné je, že hmotnost (1420 kg) výchozího modelu zůstala zachována. Blatníky vyplňují kola o průměru devatenáct palců (rozměr pneumatik - 235/35), třmeny brzd jsou lakované - jak jinak - žlutě.
Otázkou je, zda VW nevyrobí alespoň omezenou sérii. Patrně by se po ní při rozumně zvolené pořizovací ceně okamžitě zaprášilo.