Hlavní obsah

Koncept extrémní Astry pustí Opel do výroby, čtyřválec má rovných 300 k

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejrychlejší Opel Astra všech dob je odvozen ze závodní verze Cup. Zejména díky použití lehkých materiálů se podařilo shodit hmotnost o rovný metrák, a co je stejně důležité, automobilka z Rüsselsheimu plánuje vyrobit malou sérii modelu Astra OPC Extreme.

Foto: Opel

Opel Astra OPC Extreme (koncept, 2014)

Článek

O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který z objemu 2,0 l dává výkon více než 221 kW (300 k). Mimochodem, tento zážehový motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů je nejvýkonnějším čtyřválcem, jaký kdy Opel vyrobil.

Foto: Opel

Opel Astra OPC Extreme (koncept, 2014)

Z uhlíkových vláken nebo chcete-li karbonu je vyrobený difuzor v zadním nárazníku, přední spojler, kapota motoru, kryt motoru, disky kol nebo střecha kabiny. Pro ilustraci: karbonová kola ušetřila proti hliníkovým celkem 20 kilogramů neodpružené hmotnosti, střecha váží 2,6 kilogramu (klasická ocelová má v Astře OPC 9,3 kilogramů).

Foto: Opel

Opel Astra OPC Extreme (koncept, 2014)

Metrák hmotnosti šel dolů

Díky použití karbonu v řadě dílů je hmotnost vozu nižší o 100 kilogramů oproti standardní Astře OPC. Když posadíte standardní verzi na váhu, ukáže se vám číslice 1550 kilogramů (dle normy EU, tj. včetně normovaných 69 kg řidiče a 6 kg zavazadel).

Opel Astra OPC ExtremeVideo: Opel

Na rozdíl od běžné Astry OPC (280 koní, v prodeji od roku 2012) dostalo provedení Extreme čtyři koncovky výfuku a nepřehlédnutelné zadní křídlo. Standardní Astra OPC zvládne „stovku” za rovných šest sekund a jede až 250 km/h.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám