Verze R Evo má z původní hmotnosti 1476 kg rovný metrák ušetřit díky karbonové střeše. Z lehkých uhlíkových vláken budou také panely karoserie. Dietu dostala naordinovanou i litá kola, zadní sedačky by v autě, které se patrně ukáže coby studie, nikoliv sériová verze, měly zcela chybět. Výše zmíněné vymoženosti by podle neoficiálního zdroje bylo možné koupit v rámci originální příplatkové výbavy.

Nejostřejší sériová verze golfu s tradičním písmenem R prostřednictvím čtyřválcového, turbodmychadlem přeplňovaného motoru 2.0 TSI nabídne rovných 300 koní. To je o 30 koní více než u minulé, tedy šesté generace, kterou ale poháněl šestiválcový motor.

Pohon na všechna čtyři díky Haldexu V 

Výkon se u Golfu R přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex (nyní již páté generace). Točivý moment má hodnotu 380 Nm a je dostupný mezi 1 800 až 5 500 otáčkami.

Stovku zvládne standardní verze s DSG za 4,9 sekundy, verze s manuální šestistupňovou převodovkou je v této disciplíně o 0,4 s pomalejší. Verze R Evo by čas pro zrychlení mohla s automatickou převodovkou srazit těsně nad hodnotu 4,5 sekundy.

Obě verze mají nejvyšší rychlost omezenou při tradičních 250 km/h a na stejné rychlosti bude „končit” patrně i nejrychlejší verze. Více bude jisté v polovině dubna, kdy se otevřou brány pekingského autosalonu.