Článek
Z třiatřicet let starého golfu zbyla karoserie, většina ostatních dílů prošla zásadními úpravami. Na automobilu s poháněnými všemi čtyřmi koly zaujme moderní převodovka typu DSG se šesti rychlostními stupni.
Benzínová čtyřválcová osmnáctistovka dostala zejména velké turbodmychadlo od Garettu. Motor se údajně nechá vytočit až do 9400 otáček, při plnicím tlaku 4,25 baru je k dispozici ohromující výkon 1013 koní, nebo chcete-li méně atraktivně znějících 745 kW.
Auto váží jenom 900 kilogramů, nyní probíhají testy, u zrychlení 0-100 km/h je hodnota 2,xx s. Tedy ne méně než 2 sekundy a ne více než 3 sekundy. Mimochodem, u zrychlení 0-200 km/h je hodnota 5,xx s. Na lidové auto s 33 křížky to není vůbec špatné.