Tuningová firma TRD (Toyota Racing Development) pro japonskou automobilku vyrábí součásti od roku 1954. Je to logické, protože Toyota si sáhne na část zisků, které se protočí v úpravách automobilů a které by jinak získaly externí firmy.

Výhodou je i to, že jde o oficiální díly. Na nadcházející pařížský autosalon přiveze Toyota díly na kupé s pohonem zadních kol – model GT86.

Toyota GT86: zadní difuzor a čteřice koncovek výfuku

Toyota GT86: zadní difuzor a čtveřice koncovek výfuku

FOTO: Toyota

Co bude k vidění? Zejména aerodynamické „vychytávky“, které budou k dodání i nenalakované, takže si je zájemci budou moci přelakovat v jakémkoliv odstínu. Jde o přední spoiler, boční spoilery nebo spoiler na víko zavazadlového prostoru a zadní spodní spoiler. Nechybí ani difuzor z nerezové oceli a čtveřice koncovek výfuku (viz foto).

Kovaná kola i lepší brzdy

Toyota dále nabízí nová hliníková kola s průměrem osmnáct palců, v nabídce jsou i kovaná kola, která snižují neodpruženou hmotnost automobilu. V interiéru je možné vyměnit hlavici řadicí páky.

V nabídce jsou nejenom úpravy vzhledu, ale i jízdních vlastností. Podvozek GT86 lze vylepšit o soupravu tlumičů a vinutých pružin s možností nastavování světlé výšky ve 40 krocích.

Nové přední i zadní stabilizátory omezují náklony karoserie, v motorovém prostoru může být rozpěrná tyč.

Video

Toyota ukázala sportovní GT 86; Zdroj: Toyota

Myslelo se i na brzdy. Standardní brzdy můžete vyměnit za kotouče o průměru 355 mm vpředu a 345 mm vzadu, a šestipístkové monoblokové třmeny Brembo.

V nabídce je i sportovní olejový a vzduchový filtr a nová zátka chladiče, která nabídne vyšší tlak otevírání ventilu (lepší chlazení motoru). Trochu překvapivě není v nabídce možnost zvýšit výkon motoru (kromě výfukové soustavy), který je tak standardně na úrovni 200 koní.