Stejně jako Škoda, tak i Seat přivezl na tuningový sraz „sportovní“ verzi svého nejmenšího modelu. V případě Mii však nejde o tak divokou úpravu jako v případě Škody Citigo Rally. Třídveřová verze Mii sází na kontrast černé (doplňky na podbězích kol, upravený spoiler a 16" kola z lehké slitiny) a červené (karoserie). Stejná dvoubarevnost je rovněž uvnitř vozidla. Sedadla jsou opatřena červenými písmeny FR. Jinak toto Mii nenabízí nic, co by stálo za pozornost.

Seat Mii FR

Seat Mii FR

FOTO: SEAT

Seat Mii FR

Seat Mii FR

FOTO: SEAT

Seat toho ale na svém stánku nabídne více. Evropskou premiéru si v Rakousku odbude také nejostřejší verze modelu Ibiza s tradičním označením Cupra. Přestože jde o koncept, automobilka o něm tvrdí, že je "v podobě blízké sériové výrobě". Dvakrát přeplňovaná čtrnáctistovka nabídne nejvyšší výkon 132 kW/180 koní - stejně jako ve Fabii RS. Tento model se poprvé ukázal na dubnovém autosalonu v Pekingu, sériovou verzi bychom měli vidět v září v Paříži.

Seat Ibiza Cupra (koncept, 2012)

Seat Ibiza Cupra (koncept, 2012)

FOTO: SEAT

Dva závodní modely

Ibiza SC Trophy vychází nyní z nové generace Ibizy; pod kapotou má motor 1.4 TSI o výkonu 132 kW (180 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG. Lepší trakci zaručuje samosvorný diferenciál. Motor má upravenou olejovou vanu, brzdová soustava byla zesílena a závodní podvozek dostal 18" kola ve výrazně rozšířených podbězích. Závodní verze stojí 31 500 eur bez daně (zhruba 802 000 korun).

Seat Ibiza (zepředu) a Leon Super Copa (zezadu)

Seat Ibiza (zepředu) a Leon Super Copa (zezadu)

FOTO: SEAT

Na dvojnásobek (63 000 eur bez daně - cca 1,6 mil. Kč) přijde Leon Super Copa. Jde o závodní verzi odvozenou z verzí pro WTCC. Tento model je poháněn motorem 2.0 TSI z modelu Leon Cupra R - výkon byl zvýšen na 221 kW (300 k). Maximální točivý moment 340 Nm je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG a mechanického samosvorného diferenciálu na přední kola.

Interiér závodních seatů má ochranné trubkové rámy i sportovní sedačku se špičkovým bočním vedením.

Interiér závodních seatů má ochranné trubkové rámy i sportovní sedačku se špičkovým bočním vedením.

FOTO: SEAT