Hlavní obsah

Seat na tuningový sraz přivezl novou Cupru, upravené Mii i závodní auta

Novinky, maž

Seat na tuningový sraz vozů koncernu VW k rakouskému jezeru Wörthersee přivezl záplavu nových aut. Patrně nejzajímavější jsou dvě ryze závodní auta a koncept nové Ibizy Cupra - velmi blízký sériové výrobě.

Foto: SEAT

Seat Ibiza SC Trophy

Článek

Stejně jako Škoda, tak i Seat přivezl na tuningový sraz „sportovní“ verzi svého nejmenšího modelu. V případě Mii však nejde o tak divokou úpravu jako v případě Škody Citigo Rally. Třídveřová verze Mii sází na kontrast černé (doplňky na podbězích kol, upravený spoiler a 16" kola z lehké slitiny) a červené (karoserie). Stejná dvoubarevnost je rovněž uvnitř vozidla. Sedadla jsou opatřena červenými písmeny FR. Jinak toto Mii nenabízí nic, co by stálo za pozornost.

Foto: SEAT

Seat Mii FR

Foto: SEAT

Seat Mii FR

Seat toho ale na svém stánku nabídne více. Evropskou premiéru si v Rakousku odbude také nejostřejší verze modelu Ibiza s tradičním označením Cupra. Přestože jde o koncept, automobilka o něm tvrdí, že je "v podobě blízké sériové výrobě". Dvakrát přeplňovaná čtrnáctistovka nabídne nejvyšší výkon 132 kW/180 koní - stejně jako ve Fabii RS. Tento model se poprvé ukázal na dubnovém autosalonu v Pekingu, sériovou verzi bychom měli vidět v září v Paříži.

Foto: SEAT

Seat Ibiza Cupra (koncept, 2012)

Dva závodní modely

Ibiza SC Trophy vychází nyní z nové generace Ibizy; pod kapotou má motor 1.4 TSI o výkonu 132 kW (180 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG. Lepší trakci zaručuje samosvorný diferenciál. Motor má upravenou olejovou vanu, brzdová soustava byla zesílena a závodní podvozek dostal 18" kola ve výrazně rozšířených podbězích. Závodní verze stojí 31 500 eur bez daně (zhruba 802 000 korun).

Foto: SEAT

Seat Ibiza (zepředu) a Leon Super Copa (zezadu)

Na dvojnásobek (63 000 eur bez daně - cca 1,6 mil. Kč) přijde Leon Super Copa. Jde o závodní verzi odvozenou z verzí pro WTCC. Tento model je poháněn motorem 2.0 TSI z modelu Leon Cupra R - výkon byl zvýšen na 221 kW (300 k). Maximální točivý moment 340 Nm je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG a mechanického samosvorného diferenciálu na přední kola.

Foto: SEAT

Interiér závodních seatů má ochranné trubkové rámy i sportovní sedačku se špičkovým bočním vedením.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám