V případě Shelby 1000 jde o upravený Ford Shelby GT500, který se bude nabízet ve dvou různě výkonných verzích, přičemž verze s 1115 koňmi pod kapotou není určena na běžné silnice.

Původní 5,4litrový osmiválec je zcela přepracovaný, nové jsou ojnice, písty i chlazení. Jiný je i výfuk a další koně pod kapotu přidá rovněž nový kompresor. Výsledkem je 963 koní (708 kW) u verze pro běžný provoz, závodní provedení jde ještě dál a nabídne až 1115 koní (820 kW). Hodnotu točivého momentu zatím výrobce nesdělil.

Shelby 1000 (2012)

Shelby 1000 (2012)

FOTO: Shelby

Shelby se pochopitelně zaměřil také na úpravy podvozku (tužší pružiny a tlumiče). Adekvátní k enormnímu výkonu jsou i brzdy (mají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu). Na autě jsou vidět také aerodynamické úpravy, jiná je například kapota či zadní difuzor.

Shelby 1000 (2012)

Shelby 1000 (2012)

FOTO: Shelby

Shelby 1000 stojí 149 995 dolarů (2,7 miliónu korun) v silniční verzi, závodní stojí o pouhých 5 tisíc dolarů více (2,8 miliónu korun). K ceně je nutné připočítat výchozí Ford GT500, který stojí kolem 50 000 dolarů (922 tisíc korun). Za auto a celkovou přestavbu tak ve Spojených státech zaplatíte přibližně 200 000 dolarů (3,7 miliónu korun).

Shelby 1000 (2012)

Shelby 1000 (2012) - výkon se přenáší výhradně na zadní pneumatiky.

FOTO: Shelby