Verze Enraged (z anglického rozzuřený či vzteklý) je poháněna osmiválcem původem od Audi. Od závodní verze R ji poznáte podle šedé barvy karoserie. Motor dopovaný kompresorem dává 780 koní při 6000 otáčkách, točivý moment má hodnotu 920 Nm. Zrychlení na stovku je otázkou 2,9 vteřiny a ručka rychloměru se zastaví až na hodnotě 330.

Gumpert Apollo R (2012)

Gumpert Apollo R (2012)

FOTO: Gumpert

Vzhledem k nízké hmotnosti 1175 kilogramů má Apollo Enraged díky použití hliníku a uhlíkových vláken skvělý poměr výkonu a hmotnosti (na kilogram hmotnosti připadá 0,66 koně). Převodovka je sekvenční, poháněná jsou zadní kola. Keramické odvětrávané kotouče mají vepředu rozměr 396 mm.

Gumpert Apollo R (2012)

Gumpert Apollo R (2012)

FOTO: Gumpert

Závodní verzi R, která nesmí do běžného provozu, pohání ten samý osmiválec, je ovšem přeplňován dvěma turbodmychadly místo kompresoru. Jeho výkon a zpřevodování jsou ovšem jiné, více přizpůsobené pro okruhové závodění.

Výsledkem je 860 koní a 960 Nm, to vše při snížené hmotnosti – 1100 kilogramů. Stovku zvládne Apollo R za 2,9 vteřiny (stejně jako silniční verze) a jeho nejvyšší rychlost je dokonce o trochu nižší – 303 km/h. Jeho pružné zrychlení bude ale jistě lepší než u silniční verze.

Cena za obě verze zatím nebyla zveřejněna, první verze Apolla se prodávala za 6,5 miliónu korun.

Gumpert Apollo Enraged (2012)

Gumpert Apollo Enraged (2012)

FOTO: Gumpert

Gumpert Apollo Enraged (2012)

Gumpert Apollo Enraged: interiér je spartánský, jak jinak.

FOTO: Gumpert

Automobilku založil Ronald Gumpert, který dlouhá léta pracoval jako šéf vývoje čtyřkolek u Audi. Manufaktura na supersporty byla založena v roce 2005, má zhruba 45 zaměstnanců.