BMW 1 M Coupé váží 1495 kilogramů a pohání jej třílitrový, dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec s výkonem 340 koní (250 kW) při 5900 otáčkách. Točivý moment 450 Nm je k dispozici od 1500 otáček.

Poháněná jsou samozřejmě zadní kola, rozložení hmotnosti mezi nápravy má blízko k ideálnímu rozložení – konkrétně 52:48 (přední: zadní). Zrychlení 0-100 km/h zvládne nejvýkonnější BMW řady 1 za 4,9 vteřiny a 0-200 km/ za 17,3 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při obvyklých 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva je 9,6 l/100 km.

BMW 1 M Coupé

BMW 1 M Coupé

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

BSR po úpravě řídící jednotky nabídne 397 koní (+ 57 k) a 571 Nm (+71 Nm). Díky posunutí elektronického omezovače nejvyšší rychlosti jede 1 M Coupé nyní 300 km/h (otázkou je, jaká je maximální rychlost po vypnutí omezovače). Zrychlení 0-100 km/h úpravce nezveřejnil, tvrdí ale, že průměrné zvýšení výkonu ve spektru 2000-6500 otáček činí 43 koní a odpovídá zhruba 15 procentnímu nárůstu.

Zajímavé jsou časy pružného zrychlení: 80-120 km/h zládne standardní verze za rovné tři vteřiny, upravená za 2,6 s. Zrychlení 100-150 km/h je v případě standardní verze otázkou 4,7 vteřiny, u tuningové verze je to 4,1 s.

Cena za úpravu činí necelých 22 tisíc korun.

Video

Test BMW 1 M Coupé