Pod kapotou nejrychlejší fabie je dvakrát přeplňovaná čtrnáctistovka s turbodmychadlem a kompresorem. Výsledná hodnota je 180 koní a 250 Nm točivého momentu, jenž je k dispozici od 2000 otáček. Motor se nechá vytočit až k sedmi tisícům, kompresor pomáhá v nízkých otáčkách, ve středních pak dobře plní svou funkci turbodmychadlo.

Výsledkem, na němž má podíl i sedmistupňová převodovka typu DSG s krátkými převody, je velmi dobrá dynamika i pružné zrychlení. V policejní úpravě má Fabia RS stejný výkon, ale o 30 Nm větší točivý moment. Nejvyšší rychlost činí 224 km/h, zrychlení 0-100 km/h je pak otázkou 7,3 vteřiny.

Policejní verze Fabie RS má také balistickou úpravu s třídou odolnosti IIIA (odolnost například proti 9 mm Luger, .357 Magnum, .44 Magnum). Ta zajistí ochranu posádky a nejdůležitějších částí automobilu - předních a bočních skel, baterie, motoru nebo řídící jednotky. Hmotnost balistické ochrany je 33 kilogramů.

Škoda Fabia RS

Škoda Fabia RS

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Fabia RS

Škoda Fabia RS

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Škoda najdete na Sauto.cz.