Hlavní obsah

Mégane R26.R: sportovně laděný Renault očesaný na dřeň

Novinky, maž

Sportovní varianta Renaultu Mégane je nyní na samém konci životního cyklu, výrobce proto k rozloučení připravil speciální edici R26.R. A nejde o žádné ořezávátko, R26.R shodil více než metrák a dostal sportovnější nastavení. V nabídce jsou i šestibodové bezpečnostní pásy nebo ochranná klec.

Článek

Novinka od Renaultu je o fantastických 123 kilogramů lehčí než verze 230 F1 Team R26. Úspory hmotnosti se projevily například vyndáním zadních sedaček, použitím lehčí kapoty nebo sportovních sedaček.

:. Sportovní sedačky s fantastickým bočním vedením. Foto: Renault

Benzínový dvoulitrový motor je přeplňován turbodmychadlem a dává výkon 230 koní a 310 Nm točivého momentu. Dvaašedesátimílovou rychlost (96 km/h) zvládne Mégane R26.R za 6 vteřin, kilometr s pevným startem za 25,9 vteřin.

Poháněná jsou přední kola, naštěstí nechybí samosvorný diferenciál. Tlumiče i brzdy prošly rovněž odpočívajícími úpravami. Převodovka má šest stupňů a je manuální.

:. Pro Francii je určeno 126 Méganů R32.R. Foto: Renault

Mégane R26.R vznikne v hodně limitovaném počtu - vyrobí se pouhých 450 kusů a pro Českou republiku žel není vyhrazen jediný. A mimochodem, tenhle Renault dokázal zajet Nürburgring za 8 minut a 17 vteřin a údajně jde o nejrychlejší auto ve své třídě. Ale nový Focus RS by to mohl hodně rychle změnit.

:. Bílo-červená barevná kombinace, v nabídce jsou i jiné. Foto: Renault

Reklama

Související témata:

Související články

Test Renaultu Mégane Sport: Tour de France

Pokud chce dnes někdo sportovní automobil z francouzské produkce, nemá zrovna moc na výběr. Jedním z nejpovedenějších kousků je Renault Mégane Sport. Při testu...

Renault Mégane GT je civilní sportovec

Renault Mégane i přes svůj vyšší věk měl stále mezeru v rychlejších vozech, ale určených pro každodenní použití. Například konkurenční Volkswagen nabízí...

Výběr článků

Načítám