Dvoulitrový turbomotor už v továrním tvaru není žádným beránkem, ale Oettinger chtěl víc. Však jím také chtěl oslavit třicáté výročí. Již v roce 1976 se na světě objevilo první VW GTI se šestnáctiventilovým rozvodem, které firma upravila ve dvou výkonových verzích.

Po třiceti letech tak muselo přijít něco podobného. Základní typ Stage I, ve kterém je upravena jen elektronika, se musí spokojit se 305 koňmi (224 kW) a točivým momentem 400 N.m. Za 1390 euro si tak majitel bude moci vychutnat zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s a maximální rychlost je stanovena na 252 km/h.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

To vyšší stupeň Stage II za 3450 euro je už o něčem jiném. Sací systém je z karbonu, mezichladič stlačeného vzduchu je větší a změněný je také i nerezový výfuk. To se pak není co divit, že proti sériovému typu poskočil výkon o sto koní nahoru na 330 HP (243 kW) a točivý moment má 430 N.m. Maximální rychlost pak je 258 km/h a zrychlení na stovku s pevným startem zvládne za 5,9 s.

Samozřejmostí je také možnost úpravy vzhledu, která zahrnuje nová devatenáctipalcová kola, přední a zadní nástavce na nárazníky a koncovky výfuku. Zájemci si také mohou zaplatit 1290 euro za nastavitelný podvozek.