Ford GT je jedním z automobilů, které dokáží v lidech zvednout tlak už jen vzhledem. Po nastartování motoru a odbrzdění pak přichází zástava srdce i dýchání, které zase naskočí až po vypnutí motoru.

Jenže někomu to nemusí stačit. Těm připravila tuningová firma Hennessey (neplést se známou značkou skotské) tuning, který zastaví srdce i hodně otrlým závodníkům. K dispozici jsou dokonce dvě verze.

Základní GT700 má vyladěné sání, výfuk, přeprogramované CPU, vrchol výkonu byl posunut o 200 ot./min výše (nyní 6600 ot./min) a jako třešnička na dortu sedí na vidlicovém osmiválci mechanický kompresor. Není se co divit, že výkon vzrostl o 112 kW na 522 kW a točivý moment nyní disponuje 938 N.m (+260 N.m) při 4200 ot./min.

GT700 po odklopení kapoty ukáže takové nádherné panorama, kde vrcholky válců okupuje velký rootsův kompresor.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

GT 700 se s těmito výkonovými křivkami dokáže rozzuřit tak, že z 0 na 96 km/h zrychlí za 2,9 s a maximálka atakuje horní hranici rychloměru - 368 km/h.

Jenže pozor! Sedmistovka není to nejlepší, co můžete od Hennessey mít. Jak jsme již avizovali, ten superkousek má označení GT850. Tady díky instalaci dvojice turbodmychadel Garrett bylo nutno sáhnout ke kompletní "revitalizaci" motoru. Opět musely být zvětšeny přívody vzduchu do motoru, výfukový systém dostat průchodnější tlumič, nová je kliková hřídel s ložisky, spojka musela být vyměněna za tuhou závodní, turbodmychadla mají mezichladiče stlačeného vzduchu...

No, a celá tahle krása pak ze sebe dostane 625 kW a neuvěřitelných 1156 N.m. Zrychlení se u vozu zlepšilo ještě o tři desetiny vteřiny a maximální rychlost je podle výrobce 384 km/h.