Semir Gerkhan se může těšit na další kousek, ve kterém se bude moci někdy prohánět. Třeba se výrobci vozu tohoto nejslavnějšího německého "policistu" současnosti zželí a jeden jediný exemplář připravený pro autosalon mu půjčí na natáčení.

A co tohle je vlastně za kousek? Nepoznáváte ho? Jen si vzpomeňte - už jsme si jej jednou představovali. Jenže tehdy jsme jej prezentovali jako nejrychlejší sedan na světě. [celá zpráva]

Srdcem vozu je vidlicový dvanáctiválec známý s nejluxusnějších sedanů německé automobilky Mercedes-Benz. Jenže z něj zbylo jen málo. Válce byly převrtány na 6233 ccm a na bocích bloku válců najdeme dvě ohromná turbodmychadla. Z nich stlačený vzduch proudí do mezichladičů a pak rovnou do válců. Maximální výkon 537 kW, který doplňuje točivý moment 1320 N.m. Ten byl ovšem z důvodů nemožnosti přenosu na kola a příliš velkých technických problémů s úpravou spojky elektronicky snížen na 1100 N.m při 2100 ot./min.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Maximální rychlost vozu je omezena na 350 km/h, ale v úterý všla zpráva, že tento vůz ustanovil nový rekord - 366 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne CLS za čtyři sekundy. Třístovka "padne" za 29,5 s, což je velmi slušná hodnota, kterou může závidět i již zmíněné Lamborghini.

Policejní verze není žádnou sériovkou. Její úkol je spíš v tom, aby přilákala diváky na stánek Brabusu a trochu víc propagovala značku.