Hlavní obsah

Král tuningu pochází z rodu lidových vozů

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tuning automobilů může vypadat různě. Volkswagen Golf tak vídáme s podomácky nalepenými díly, profesionálním tuningem pouze technických částí nebo přeplácaným šílenstvím ve stylu puberťáckých snů. Volkswagen však v USA představil na výstavě vlastní sny - a podle nás by takhle měla profesionální úprava vypadat.

Článek

Volkswagen Golf GTI je opravdu slušné sportovní nářadí už v sériové verzi, ale šéfdesignér VW Derek Jenkins a jeho tým z kalifornského design centra Volkswagenu v Santa Monice si myslí něco jiného. Výstava SEMA tak hostí jejich výtvor se jménem Golf R GTI.

Myšlenky na pořádný tuning musí neodvratně začínat na odlehčení vozu. To je nyní dosaženo použitím panelů z uhlíkových vláken, která připravil specialista - OSIR Design. A není jich málo. Přední nárazník, kapota, blatníky, prahy i třetí dveře - to vše je nelakované a ukazuje efektní strukturu tohoto materiálu.

Změna vzhledu stojí i na novém designu předního nárazníku s ohromnými vstupy vzduchu, které chladí upravený motor. Jenže už při prvním pohledu se objeví změn větší množství - nová zrcátka, přední i zadní světla (z R32), devatenáctipalcová kovaná kola s pneumatikami 265/30, zadní křídlo...

Základem je turbo

Písmeno R v názvu vozu ukazuje, že ani pod karbonovou kapotou asi nebude vše stejné. Ti, kteří se vyznají, už při otevření kapoty zalapají po dechu. Standardní turbodmychadlo totiž nahradilo nové s dvojnásobným průtokem. Garret se ale zaměřil na potlačení turboefektu, který zde nepotlačuje sériovou či paralelní kompresí, ale snížením setrvačných hmot na rotujících částech turba a snížením třecích ztrát. Kupříkladu osička je umístěna na kuličkových ložiskách. Ta musí být sice víc chlazena a mazána, ale za nižší tření to stojí. Ostatně chladiče za nárazníkem jsou o dost větší.

Turbo s vyšším tlakem potřebovalo větší mezichladič a ani olej nepřišel zkrátka. Výsledkem je výkon 275 kW (294 kW při použití stooktanového benzínu) a točivý moment 462 N.m. Z 0 na 100 km/h zrychlí tenhle černý sokol za méně než pět sekund. Oficiální zdroje uvádějí 0 - 60 mph za 4,8 s.

:. Kliknutím na obrázek se zvětší do původní velikosti

Brutální výkon už by podvozek v sériové pozici nezvládl. O ten se tak postarala firma HR Tuning. Vpředu snížila vůz o 3,8 a vzadu o 6,3 cm. Samozřejmostí jsou sportovní tlumiče, nastavitelné tvrdé stabilizátory a dosadila na kola velké kotouče s odvrtáváním.

Každý, kdo už přepočítává zůstatky na svých kontech a pročítá stránky Volkswagenu, jen aby si vůz koupil, ten může všechny internetové aplikace zase zavřít a zaplakat. Tento vůz nikdy vyráběn nebude.

Anketa

Jako známkou byste dali vozu Volkswagen Golf R GTI?
1
75,2 %
2
10,3 %
3
5,1 %
4
1,7 %
5
7,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2551 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Ford na tuningové výstavě SEMA

Opět nadchází čas, kdy se v sejdou všichni američtí fanoušci tuningu. Výstava SEMA ukáže na stánku amerického gigantu Ford několik vozů, které pro něj upravily...

Tovární tuning i u Mitsubishi

Automobilka Mitsubishi připravila pro zákazníky zajímavou nabídku. Aby nebyly motory ničeny neznalými tunery, byl přímo v továrně připrvaven chiptuning...

Mohutnější XC90 od Heico Sportiv

Volvo XC90 ve faceliftované verzi se teprve před nedávnem objevilo na prodejních letácích evropských distributorů a už je tu i tuning. Na svědomí jej má dvorní...

Výběr článků

Načítám