Terénní verze stila si zrovna s terénem moc nerozumí. Jeho značná nevýhoda je totiž v absenci pohonu všech kol, což je pro jízdu terénem to zásadní. Ale na polňačku s vyjetými kolejemi stačí (musí však být sucho). Uproad je tak spíš na image, než na skutečné terénní skotačení.

Plastik sluší

Klasické kombi Stilo Mulitwagon dostalo na vnější díly několik přidaných součástí, které mají být efektní i efektivní. Je to především oplastování celé spodní části pontonu, aby se předešlo otlučení laku odletujícími kamínky. Ale vizuální příspěvek je zde ještě možná o něco větší - přiznáváme, s touto úpravou je stilo pro nás mnohem atraktivnější, než s klasickou vizáží. Také přední a zadní hliníkový falešný "šusplech" vypadá velmi pěkně. Auto na zvýšeném podvozku vypadá opravdu dobře a obdivovali jej i fanoušci Fiatu, i když nevěřili, že to je tovární úprava.

Ital nezná ten zázrak - kvalitu

Interiér je svým designem už za horizontem. Plasty jsou sice kvalitní (až na kličky u dveří, které jsou z opravdu ošklivého materiálu), ale jednoduchý design je už trochu slabší. Především nám ale vadila kvalita zpracování. Při jízdě v terénu jsme objevili několik míst, kde vůz vrzal a skřípal a přístrojová deska po přejezdu každé nerovnosti přeskupila své lícování do jiného tvaru. Sedadla navíc jsou sice pohodlně měkčí, ale nedrží boky cestujících. Na zadních sedadlech je místa spíš průměrně.

Co však musíme pochválit je zavazadelník, který s 510 l v základním uspořádání nabízí málo hluchých míst. Výhodou nakládky je možnost i sklopení opěradla sedadla spolujezdce, čímž se zvětší možná délka přepravovaných předmětů na více než 2,5 m.

Silný a hlučný

Motor pod kapotou je stará známá turbodieselová devatenáctistovka. Ta má sice common rail, ale také pouze dva ventily na válec, což vede k výkonu 88 kW. Je ovšem pravda, že tento agregát je typickým příkladem toho, že honba za ideálním výplachem a naplněním válců nemusí vždy vést přes zvyšování počtů ventilů. Točivý moment 255 N.m při 2000 ot./min dostačuje jak na silnici, tak v terénu. Nám se tato kombinace velmi líbila. I spotřeba se ustálila na velmi solidních 5,8 l na 100 km.

Jedinou nevýhodu tak u agregátu vidíme v jeho hlučnosti. Po nastartování pracuje hodně nahlas a my očekávali, že po zahřátí se uklidní. Jenže chyba lávky. Možná, že pár decibel ubude, ale žádná sláva to stále není.

Do terénu na vlastní riziko

Fiat Stilo Uproad jsme vyzkoušeli i v terénu. Měli jsme štěstí, že v parném létě byla naše testovací terénní trať (stará výsypka) suchá a pevná. I tak byl občas problém se s předním náhonem vyškrábat na vrchol kopečku, kam i SUV vyjede bez zadýchání. Světlá výška sice je o něco zvětšená, ale velký přední a zadní převis dost limitují jakoukoli průchodnost. Navíc pod motorem není plechový chránič, jen dvojice ocelových lyžin po stranách. Jakýkoli kámen na cestě se tak stává potencionálním vrahem olejové vany a výfukového potrubí. Stilo Uproad se proto musí používat ve trénu s rozumem - na příjezdovou cestu k chatě však zcela jistě vystačí.

Cena? Cena!

Základní cena vozu je 528 000 Kč. Tím je dáno vše. Není to žádný levný kousek, takže o něm nebude přemýšlet každý. Za testované provedení s klimatizací a dalšími prvky výbavy je třeba zaplatit 579 500 Kč. Za vůz bez pohonu všech kol je to skutečně hodně, zvlášť když je na trhu spousta vozů třídy SUV, které čtyřkolku mají. Mezi nimi jmenujme třeba Hyundai Tucson s cenou od 579 900 Kč či Kiu Sportage (od 549 980 Kč).

Technické údaje
Fiat Stilo Uproad
Motor
Zdvihový objem 1910 ccm
Max. výkon 88 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment 255 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7,1
Mimo město 4,7
Kombinace 5,6
Výkony
Max. rychlost 193 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 11,3 s 
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4516 mm
Šířka 1773 mm
Výška 1570 mm
Rozvor 2600 mm
Objem zavazadelníku 510/1480 l 
Provozní hmotnost 1485 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky 4/5
Ochrana dětí 4/5
Ochrana chodců 1/4
Ceny
Základní cena vozu 528 000 Kč
Cena testovaného vozu 579 500 Kč