Hlavní obsah

Test Dodge Caliber 2.0 CRD: ať je bolí za krkem

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dodge je na našem trhu velmi mladá značka. Teprve tento rok otevřela své zastoupení a jako první model přivedla na trh model Caliber. Ten jsme testovali v provedení se vznětovým čtyřválcem a především ve žluté barvě, která dokázala zablokovat krční páteř všem chodcům i okolojedoucím řidičům.

Článek

Dodge Caliber nelze nikam zařadit. Jedná se o hatchback, kombi, SUV, MPV...? Těžko říct. Svým vzhledem se může zařadit snad do všech těchto kategorií. Karoserie o rozměrech 4415 x 1800 x 1535 mm je neuvěřitelně hranatá a mohutná. Všude jsou ostré linie, přední maska je stejně vysoko jako u teréňáků a přitom nelze pochybovat, že tohle je osobák se vším všudy.

Svalovec v havajské košili

Dodge Caliber je jeden z nejmuskulaturnějších vozů na českém trhu, a to do toho zahrnujeme i sportovní vozy. Vystouplé blatníky, extrémní výška (naštěstí omezená černými podílnými pásy na střeše zasahujícími až k zadním světlům) a ohromná přední maska dávají dohromady celek, který překvapí i fanoušky off-roadů. Každý, kdo vůz viděl, byl k němu přitahován silou snad gravitační - na parkovišti se kolem vozu neustále rojilo klubko mladých lidí. Dopomáhal k tomu i výrazný žlutý lak, který byl prostě nepřehlédnutelný.

Hrany, plast a zase hrany

Interiér je u vozu dost zvláštní. Především je mohutný, takže se člověk cítí dost bezpečně. Cestující však může odradit dost jednoduchá a snad až příliš hranatá a plastiková přístrojová deska. Přehledná sice je, to všechna čest, ale v plastech mohli konstruktéři trochu ubrat, lehce rozdělit plochy a především se krotit v hranách. Středový tunel o velikosti a vzhledu tvárnice zas až tak elegantní není.

Odkládacích ploch je po voze celkem dost. Jen do kapes ve dveřích se vejde pouze malý přenosný box s CD, nikoliv však automapa. Před spolujezdcem jsou dvě uzavíratelné schránky, ta vrchní však nemá aretaci víka, vespodu je chladicí box na čtyři plechovky pití. Největší a nejlepší tak uznáváme schránku pod loketní opěrkou.

Dvě lákadla

Jako dva zajímavé prvky musíme vyzdvihnout systém sklápění zadních sedadel, kdy jednoduše lze vytvořit zcela rovnou podlahu o hodně slušném objemu zavazadelníku. Škoda jen vyšší nakládací hrany.

Ta druhá "vychytávka" je z oblasti zábavy. Ve voze je totiž instalován velmi výkonný audiosystém Boston (již obdivovaný v Chrysleru 300C [celý test]) se skvělým zvukem a výklopným reproboxem ze zadního víka. Na pláži si můžete vytvořit hudební kulisu podle svého přání.

Motor a podvozek

Agregát pod kapotou byl vznětový čtyřválec VW o objemu 1968 ccm o výkonu 103 kW a točivém momentu 310 N.m při 1750 ot./min. Zdá se, že to není mnoho, ale jak jsme se přesvědčili, stačí bohatě. Vůz jede naprosto ladně, motor má stále chuť zrychlovat a spotřeba je v normě. My jsme jezdili za celý test za 6,7 l na 100 km. Tabulky sice udávají kombinovanou spotřebu 6,1 l, ale nás zajímalo, jak motor "utahat", kde má hranice on a podvozek, takže jsme ho vůbec nešetřili.

Přes šestistupňovou manuální převodovku (s opravdu přesným chodem) jsou poháněná přední kola. Vpředu McPherson a vzadu víceprvkový závěs pracují perfektně. Jen v serpentinách poznáte, že automobil je dost vysoký a osmnáctipalcová kola občas nepohltí větší nerovnosti. Utrhnout se nám vůz podařilo několikrát, ale stačí jen lehká korekce volantem a bez zbytečného škubání a divokých výpadů se automobil srovná do stopy. Jízdní vlastnosti caliberu jsou perfektní a zaslouží si náš obdiv.

Americká cena

Základní cena vozu s tímto motorem je 525 000 Kč. Náš vůz však měl výbavu vyšší, takže byl o 64 tisíc dražší. V našem testovaném voze se však objevují další příplatkové výbavy: luxusní paket zahrnující kožená sedadla, indikátor tlaku pneumatik, ... (+53 900 Kč), MusicGate power sound system (+15 900 Kč) a kola z lehkých slitin 18" (16 800 Kč). Konečná cena se tak vyšplhala na 675 600 Kč.

Technické údaje
Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Motor
Zdvihový objem1968 ccm
Max. výkon103 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment310 N.m při 1750 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město7,9
Mimo město5,1
Kombinace6,1
Výkony
Max. rychlost196 km/hod
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4415 mm
Šířka1800 mm
Výška1535 mm
Rozvor2635 mm
Objem zavazadelníku352/1013 l
Provozní hmotnost1500 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky-
Ochrana dětí-
Ochrana chodců-
Ceny
Základní cena vozu525 000 Kč
Základní cena vybavení SXT589 000 Kč
Cena testovaného vozu675 600 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Kia Rio 1.5 CRDi: Nenápadná kvalita

Kia Rio byla v minulé generaci ne zcela povedené auto. Ta současná se však může chlubit vším, co nabízí i evropská konkurence - hodně prostoru, slušivý design...

Test UAZu 3163 Patriot: Zkouška odvahy

Když jsme usedali do vozu UAZ Patriot, nevěděli jsme, co od vozu očekávat. Ruský výrobce u nás proslul spíš jako výrobce terénních vozů pro vojenské účely...

Test Mercedesu-Benz E280 CDI 4Matic: 4 x luxus

Sedany třídy E jsou oceňovány pro svůj komfortní a přitom jistý podvozek, výkonné motory a luxusní vzhled i výbavu. Jenže někomu nestačí mít automobil...

Výběr článků

Načítám