Výrazově se nová Sonata přiblížila evropskému zákazníkovi jak jen mohla, vzhledem k historii modelu. Nová tvář jednoho z hlavních modelů korejské automobilky nyní mnohým připomíná částečně Mazdu (zejména přední část vozu) či Audi (křivky zadních partií). Nicméně i přes menší podobnosti lze s jednoznačnou jistotou říci, že Sonata dospěla. Oproti předchozímu modelu povyrostla - delší je o více než 50 mm a větší o 30 mm je také rozvor. Sonata tak nyní nabízí cestujícím více prostoru a pohodlí. Oslavovat mohou především cestující na zadních sedadlech, kteří se nyní mohou těšit na více místa v oblasti kolen.

Tichá síla

Kromě nového pro evropské zákazníka pohlednějšího vzhledu dostala Sonata do vínku i další podstatné zlepšení a to v oblasti hluku a vibrací. Oproti svému předchůdci je výrazně tišší. Pasažéry před hlukem chrání například zesílená boční skla. Omezení hluku a vibrací pomáhá i vyztužená karosérie a zlepšení geometrie podvozku.

V prostorném interiéru s hojností odkládacích míst překvapí snad jen necitlivé zakomponování rádia s kazetovým a CD přehrávačem do palubní desky. Přístroj se totiž sám o sobě vyznačuje designem povedeným. Audiosoustava tvořená zmíněným rádiem Grundig CL2300 a šesticí reproduktorů poskytuje pasažérům velmi kvalitní poslech.

Komfort na dlouhých cestách

Pod kapotou testovaného vozu byl hliníkový řadový čtyřválec s proměnným časováním ventilů. V průběhu týdenního testu se vyznačoval klidným a tichým chodem v širokém spektru otáček. Ve spojení s pětistupňovým manuálem předváděl chvalitebné výkony. Motor o zdvihovém objemu 2359 ccm disponuje maximální výkonem 118,5 kW při 5800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 219 Nm je dostupný při 4250 otáčkách za minutu.

Praxí zjištěná spotřeba se výrazně neliší od údajů uváděných výrobcem. Ve městě si tak Sonata na sto kilometrů vystačí s málo přes 12 litry benzínu, mimo město se pohybuje kolem sedmi litrů a v kombinovaném režimu si řekne o průměrných cca devět litrů.

Kvalitní a komfortní odpružení je pro posádku balzámem. Jízda neunaví ani na delších úsecích. Sedadlo řidiče by mohlo mít přeci jen o trošku delší sedák a systém výškového nastavení by se slušelo rovněž poupravit. Při zvedání se totiž sedadlo naklání mírně dopředu a tak máte v průběhu jízdy subjektivní pocit, jako když z něj sjíždíte směrem k pedálům. Sedačky se jinak vyznačují pohodlností a dostačujícím bočním vedením.

Výbava

Ve výbavě Dynamic Sonata nabízí antiblokovací brzdový systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD. Stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem je k dostání pouze ve vyšší výbavě Elegance. Bezpečnost posádky zajišťuje šestice airbagů. Nechybí úchyty ISO-FIX. Ovládání vozu činí snažším progresivní posilovač řízení. Za příplatek 7200 korun je možné dokoupit parkovací asistent se čtyřmi čidly. V základu pak samozřejmostí výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Technické údaje Hyundai Sonata 2,4i
  • Motor
řadový zážehový čtyřválec DOHC
Zdvihový objem (ccm) 2359
Max. výkon (kW/ot.min.) 118,5/5800
Max. toč. moment (Nm/ot.min.) 219/4250
  • Výkony
Max. rychlost (km/hod) 212
Zrychlení z 0 na 100 km/hod (s) 8,9
  • Spotřeba (l/100 km)
Město 11,8
Mimo město 6,5
Kombinovaný 8,5
  • Převodovka
pětistupňová manuální
  • Rozměry (mm)
Délka 4800
Šířka 1832
Výška 1475
Rozvor 2730
  • Objemy (l)
Nádrž 70
Zavazadelník min. 523
  • Hmotnost (kg)
Provozní 1538-1607
Největší technicky přípustná 2030
  • Základní cena - vybava Dynamic
589 900,-
  • Cena testovaného vozu
+ metalický lak za 13 500,-
603 400,-