Designově se jednička povedla na výbornou. Ve své třídě se tak může pyšnit jedním z nejhezčích vzhledů a rozhodně nezaostává ani za uchvacujícím Citroënem C4 či vypiplaným Opelem Astra. Avšak osobité kouzlo BMW 1 nebylo na prvních fotografiích příliš patrné. První setkání však rozhodlo a automobil musíme v této kategorii označit za velmi povedený. Dlouhá příď, mizivý zadní převis, boční prolis či klesající linie bočních oken dodávají jedničce dynamiku sportovních vozů.

Jestliže si jednička dokáže pasažéry získat svým vzhledem, pak vnitřním prostorem moc nepřesvědčí. A to především na zadních sedadlech, kam se sice vejdou tři dospělí, avšak o pohodlí se dá hovořit jen velmi okrajově. Oslavovat nebude ani dvojice, která se bude v zadu cítit stále stísněně. Zatímco cestující vzadu budou slova chvály pro bavorskou automobilku hledat jen velmi těžko, na předních sedadlech, v testovaném voze sportovní úpravy, si pasažéři užijí prostoru dostatek.

Řidiče v řízení neomezuje prakticky vůbec nic. Má dostatečný prostor pro nohy a minimum ovládacích prvků, které má k dispozici, jsou pohodlně v jeho dosahu. Startování tlačítkem po zasunutí plastového klíče je efektní řešení, které každého zaujme. Pracoviště řidiče se vyznačuje minimalistickým řešením. Jakoby designéři nechtěli řidiče rozptylovat spoustou tlačítek tak, aby si mohl plně užívat jízdních dojmů. Sedačky v předu poskytovaly dostatečné pohodlí a boční vedení řidiči i spolujezdci. Potěšila možnost elektronicky nastavit šířku opěradla a výsuvný sedák.

Zavazadlový prostor v základním provedení nabízí 330 l, po sklopení zadních sedaček má posádka k dispozici zavazadelník o objemu 1150 litrů, což je ve srovnání s konkurenty málo. Avšak s příhlédnutím k faktu, že cílovými zákazníky BMW řady 1 nebudou početné rodiny, ale spíše mladší sportovněji zaměření lidé, není nedostatek prostoru pro zavazadla příliš velkým handicapem.

Testováním prošel model BMW 120i s donedávna nejsilnějším zážehovým čtyřválcem o objemu 1995 ccm, který byl v jedničce k dispozici. V polovině února byla nabídka motorů rozšířena o šestiválcový řadový zážehový třílitr s výkonem 190 kW - dosud známý pouze ze sportovně luxusního automobilu BMW 630i Coupé. Motor v modelu 120i s výkonem 110 kW při 6200 ot/min. a nejvyšším točivým momentem 200 Nm při 3600 ot/min. nepřekvapil a předvedl výkony jaké by řidič od pohonné jednotky s logem BMW očekával.

Sportovní tříramenný volant padl do ruky a 4227 mm dlouhý automobil se jím dobře ovládá. Vynikajícími jízdními vlastnostmi se jednička pyšní díky rozložení váhy (1335 kg) v poměru 50:50. Velký přínos k dynamice jízdy má i šestirychlostní převodovka s krátkými dráhami. Řazení se sportovním charakterem je tak rychlé a přesné.

K aktivní bezpečnosti přispívá celá řada elektronických systémů, které jsou v základní výbavě. Jsou to systémy kontrolující stabilitu a trakci (DSC, DTC) či brzdný účinek (DBC). Vysoký standard bezpečnostních prvků, kterými je jednička přímo napěchována, jí vynesl všech pěti hvězdiček v nárazových testech EuroNCAP v kategorii ochrana posádky. Tříhvězdičkové hodnocení si BMW řady 1 vysloužilo za ochranu dětí. Konkurenti Ford Focus a Citroën C4 získaly hvězdičky čtyři. Nejslabší je jednička v ochraně chodců, získala jednu hvězdičku. Ford si připsal dvě a citroën tři.

Technické údaje BMW 120i
Motor
Typ Zážehový v předu uložený řadový čtyřválec
Objem 1995 ccm
Max. výkon 110 kW/6200 ot/min
Max. toč. moment 200 Nm/3600 ot/min
Výkony
Max. rychlost 217 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/ho 8,7 s 
Spotřeba - l/100 km
Město 10,7
Mimo město 5,6
Kombinovaná 7,4
Rozměry, hmotnost a objemy
Délka 4227 mm
Šířka 1751 mm
Výška 1430 mm
Rozvor 2660 mm
Hmotnost 1335 kg
Zavazadelník (min/max) 330/1150 l 
Palivová nádrž 50 l 
Cena
základní 740 000 Kč
testovaného vozu 900 860 Kč