Design vozu se vyznačuje kulatějšími tvary se strmou přídí a zaoblenou zádí. Čelní partie je v souladu s ostatními modely značky a tak si Almeru Tino nelze na silnici splést. Se svou délkou 4264 mm není žádným drobečkem, což díky rozvoru 2535 mm plně zužitkovává ve vnitřním prostoru. Při nesklopených sedadlech nabízí úložný prostor o objemu 440 litrů. Zadní sedačky se dají sklopit v poměru 1:1:1, čímž se prostor pro zavazadla ještě zvýší. Nissan však neuvádí přesnou hodnotu jeho objemu dle metodiky VDA. Odhadem se však objem zvětší o nějakých 700 až 800 litrů.

Na nepohodlí si nebudou stěžovat především cestující na bočních zadních sedadlech. Prostřední sedadlo je užší a větší lidé by se na něm při delších cestách nemuseli cítit pohodlně. Vyplatí se proto vyrazit na dovolenou pouze ve čtyřech. Prostřední sedačka se může zcela sklopit a místo využít pro zavazadla, nebo lze sklopit pouze opěradlo a vznikne tak stolek pro odkládání např. nápojů.

Výkonnější a úsporný

Pod kapotou je sice starý známý čtyřválcový diesel 2,2 dCi, který však díky mezichladicí jednotce stlačeného vzduchu disponuje rovnými 100 kW při 4000 otáčkách za minutu, což je o 18 kW více než neupravená verze. Vyšší je i točivý moment, který nově při 2000 ot./min. dosahuje hodnoty 304 Nm. Čtyřválec s přímým vstřikováním paliva systémem Common-rail se vyznačuje kultivovaným chodem. Při startu je poněkud hlučnější. Po zahřátí se ztiší a hlomoz je i díky dobře odhlučněnému interiéru srovnatelný s konkurencí.

Příjemným zjištěním je skutečnost, že si motor zachoval svou úspornost. Velký podíl na tom samozřejmě má šestistupňová manuální převodovka, která má sice delší, ale přesné řazení. Ve městě lze s přehledem jezdit se spotřebou v rozmezí 8,5 až 9,0 litrů na 100 km. To odpovídá hodnotám udávaným výrobcem. Spotřeba v kombinovaném a mimoměstském provozu rovněž z mezí 6,6 a 5,5 l výrazně nevybočovala.

Solidní jízdní vlastnosti

Jízda s tímto vozem slibuje komfortní zážitek. Ve městě je Almera Tino hbitým vozem. Doma je však mimo město, kdy na delších cestách měkčí podvozek s přehledem odfitruje většinu nerovností českých silnic. Řízení s posilovačem zajišťuje dobrou ovladatelnost vozu. Při více než 700 kilometrů dlouhém testu se ukázalo jako velmi dobré.

Vzhledem k výšce vozu se Almera Tino v zatáčkách mírně naklání. Při klidnějším průjezdu zatáčky je náklon karosérie téměř neznatelný. Přední sedačky nabízejí pasažérům dostatek pohodlí a místa, byť za cenu slabšího bočního vedení. Na zadních sedačkách, jak je již napsáno výše, je dostatek prostoru pro tři dospělé. Na delších cestách se však vyplatí prostřední sedadlo sklopit a obsadit pouze krajní sedačky. Pak je komfort pro cestující zaručen stoprocentně.

Bezpečnost a výbava

Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Tekna a s příplatkovou metalízou za 12 tisíc korun jeho cena činila 713 tisíc korun. Stejně jako ostatní importéři, tak i Nissan připravil v předvánočním odbobí cenové zvýhodnění představující 45 tisíc korun. Ve výbavě vozu tak nechybí hlavní bezpečnostní prvky jako systémy ABS s brzdovým asistentem a stabilizační systéme ESP. Posádku chrání airbagy řidiče, spolujezdce a boční airbagy. Na zadních bočních sedačkách nechybí úchyty ISOFIX pro upevnění dětského zádržného systému.

Přehledné přístrojové desce dominuje 5,8palcový barevný displej, který slouží pro zobrazování ukazatelů provozu vozidla a jako obrazovka pro praktickou zadní parkovací kameru. Almera Tino nabízí velké množství úložných prostorů - zásuvku pod sedadlem spolujezdce, schránky v podlaze před zadními sedadly a schránky pod zadními sedadly. V předních sedadlech jsou pro cestující v zadu zabudovány výklopné stolky. Ve dveřích pak naleznete síťovou kapsu.

Technická data
Motor
2,2 dCi, řadový čtyřválec s přímým vstříkováním paliva common rail
Objem motoru (ccm) 2184
Max. výkon (kW/min-1) 100/4000
Max. toč. moment (Nm/min-1) 304/2000
Převodovka
šestistupňová manuální
Spotřeba (l)
Město 8,6
Mimo město 5,5
Kombinace 6,6
Rozměry a objemy
Délka (mm) 4264
Šířka (mm) 1758 
Výška (mm) 1608
Objem zavazadelníku (l min/max) 440/-
Výkony
Max. rychlost (km/h) 187
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,5