Je nepsanou pravdou, že posuzování a hodnocení designu je subjektivní disciplínou. V případě čtyřistasedmičky to platí dvojnásob. Křivky nového peugeotu totiž dokáží strhnout ke chvalozpěvům se stejnou přesvědčivostí jako k pochybnostem a výtkám. Protáhlé čelo vozu s chybějící maskou chladiče v jeho klasickém pojetí, je "vzrušující a odstrašující" zároveň.

Vzrušující proto, neboť vozu dodává osobitý výraz a i přes kontrast s vysoko posazenou zádí i nezpochybnitelnou ladnost. Odstrašující pak z praktického hlediska, kdy například při parkování je délka přídě spíše na obtíž. Výraz nástupce osvědčené a oblíbené 406 je diky rozesmáté přídi atraktivní se sportovním nádechem.

Málo prostoru vzadu - vadí, nevadí?

O tom, že design čtyřistasedmičky je jejím hlavním trumfem v konkurenčním boji, není pochyb. V porovnání některých dalších parametrů za svými soky totiž zaostává. Design je hlavní zbraní, avšak ne jedinou, vedle několika handicapů má 407 i další přednosti. Což jí v konečném součtu plusů a minusů vhání do plachet příznivý vítr.

Zaplakat mohou motoristé nad prostorem na zadních sedadlech a objemem zavazadlového prostoru, který za konkurencí pokulhává poměrně citelně. Cílovým zákazníkem Peugeotu 407 tak zřejmě nebude otec rodiny, který potřebuje, aby vůz splňoval především jeho nároky, co se užitné hodnoty týká. Co se marketingovým pracovníkům Peugeotu však vytknout nedá, je originalita a vtip, neboť objem zavazadelníku 407 litrů je líbivou hříčkou se jménem vozu. Ta však zavazadla na dovolenou nepřepraví.

Prostor na zadních sedadlech je zvláště v případě řidiče většího vzrůstu opravdu nedostatečný. Cestující se musí uskromnit především v oblasti kolen. Na delší cesty se tak vyplatí obsazovat pouze přední místa, kde je prostoru více než dostatek. Sedačky jsou pohodlné a poskytují vzhledem k zaměření vozu odpovídající boční vedení těla. Pracoviště řidiče je přehledné bez zjevných nelogičností. Ovládání klimatizace a dalších funkcí na středovém panelu může z počátku komplikovat spousta tlačítek, ale s postupem času se dostává takříkajíc do krve a nečiní žádné potíže.

Motor šetřílkem, ruku v ruce s šestkou

Ovládání vozu a jízdní vlastnosti pak patří rozhodně mezi přednosti. Do zatáček se pouští s dravostí. Průjezd je však díky přesnému řízení plynulý a jistý. Spolehlivý systém ESP nepřipustí žádné tanečky. Zasahuje vždy přesně a jistě. Pérování je vůči posádce více než ohleduplné a poskytuje dostatečný komfort. Čtyřistasedmičce sedí především plynulá jízda na dálnici, kde se dvoulitrový motor stává i díky zařazenému šestému rychlostnímu stupni manuální převodovky šetřílkem.

Po nastartování se vznětový dvoulitr akusticky neprojevuje nijak výraznějším hlukem než srovnatelné agregáty u konkurence. Této pohonné jednotce nesvědčí nízké otáčky. Jako ryba ve vodě se cítí nad 1500 otáčkami za minutu. Maximální výkon 100 kW je k dispozici při 4000 ot.min. a velmi slušný točivý moment 320 Nm již při 2000 ot.min. Velké plus si Peugeot zaslouží za standardně dodávaný filtr pevných částic. Ve městě si 407 vystačí s 8 až 9 litry nafty na 100 kilometrů. V kombinovaném provozu mu stačí osm litrů a mimo město se s lehkou nohou na plynu dá jezdit pod sedm litrů na 100 km.