Hlavní obsah

O co přišel Roomster II? Rychlý test nového Volkswagenu Caddy

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po jedenácti letech dorazila čtvrtá generace malého užitkového modelu caddy, který se dodává i v osobní verzi. Nového caddyho, který je spíše důkladným faceliftem než regulérní novou generací, jsme vyzkoušeli v prodloužené verzi maxi se základním turbodieselovým motorem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy

Článek

Projekt roomsteru druhé generace byl během posledních dvou let opakovaně oficiálně potvrzen vedením Škody. Jenže pak přišlo září 2015 a s ním kauza nazývaná Dieselgate, která obřím koncernem otřásla v základech. A třebaže už byl Roomster II hotový a připravený k výrobě, automobilka tento projekt na poslední chvíli zastavila.

Na jednu stranu není divu, vždyť mělo jít pouze o VW Caddy s jinými logy a trochu jinou přední maskou. Výroba měla probíhat v polské Poznani, kde se vyrábí právě zmiňovaný caddy nebo větší transporter. A jaký je caddy ve své čtvrté evoluci? Vyzkoušeli jsme prodlouženou verzi maxi.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy - prodloužená verze Maxi

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy

Ani v nové generaci caddy svůj dodávkový původ nezapře, krabicovité tvary ale výrazně pomáhají praktičnosti a o tu jde v tomto voze na prvním místě. O půl metru delší verze maxi moc krásy nepobrala, nabídne ale třetí řadu sedadel nebo vpravdě obří zavazadlový prostor. Při konfiguraci pro dva cestující nabídne ohromujících 3030 litrů, při pětimístném uspořádání 750 l a při sedmimístném pouhých 190 litrů.

Sedačky je možné překlopit či zcela vyndat (lehké rozhodně nejsou), není ovšem možné je posouvat. Špičková je hodnota pro množství cestujících a zavazadel - užitečná hmotnost s touto motorizací dosahuje skvělých 798 kilogramů.

Praktičnost kam se podíváš

Boční posuvné dveře  pomáhají praktičnosti při nastupování a místa je v první i druhé řadě mnoho, nad hlavou skoro až nepatřičně. Interiér je pojat v maximálně jednoduchém duchu, ovládání je ale velice snadné a kdo někdy jel ve voze VW Group, rozkouká se v caddym okamžitě.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy

Zatímco podvozek je úplně stejný a vnější vzhled prošel jen decentní úpravou, všechny nabízené motory jsou nové a splňují emisní normu Euro 6. Zajímavé je, že všechny čtyři vznětové verze mají zdvihový objem dva litry, pro verzi maxi se ale nejslabší turbodiesel (55 kW/75 k) nenabízí. Caddy dostal i verzi spalující CNG a dále tři benzínové motory. Jde o čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 62 kW/84 k a 1.4 TSI (92 kW/125 k).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy

Nové jsou bezpečnostní a asistenční systémy. Kupříkladu jde o Front Assist s funkcí nouzového brzdění – při rychlosti nižší než 30 km/h umí automobil zcela zastavit. Osobní verze nového caddy jsou navíc vybaveny bočními a hlavovými airbagy. Nechybí ani tzv. multikolizní brzda nebo adaptivní tempomat, schopný pracovat v rychlostech 0–160  km/h (převodovka DSG), respektive 30–160 km/h.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy

Jezdí skoro jako golf, nechá si za to ale zaplatit

Volkswagen Caddy jezdí skoro tak dobře jako třeba golf. Nezatížené auto je ale o trochu více uskákané než premiant nižší střední třídy a logicky je díky větší stavbě karoserie náchylnější na boční vítr a na dálnici je aerodynamicky hlučnější. Jinak se ale caddy chová jako běžné osobní auto a nikoliv jako dodávka.

Převodovka je v případě motoru TDI o výkonu 75 kW pouze pětistupňová; díky 250 Nm točivého momentu je nezatížený caddy přiměřeně hbitý a dech mu dochází až nad nelegálními rychlostmi českých dálnic.

Mezi hlavní nevýhody caddyho tak patří vyšší pořizovací cena, a to včetně příplatkových položek. O zhruba čtvrtinu vyšší je i cena hodiny práce v servisu (kolem 940 korun) než u konkurenčních dodávek od Fordu či Peugeotu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Caddy

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1968 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:75 kW (102 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:250 Nm při 1300-2800 ot./min.
0–100 km/h:12,9 s
Nejvyšší rychlost:172 km/h
Průměrná spotřeba:4,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1457 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:629 880 Kč
Cena s testovanou motorizací:629 880 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám