Peugeot 508, poprvé představený v roce 2010, nynějším omlazením nevybočil ze směru aktuálního sjednocování designu napříč všemi modelovými řadami francouzské značky. Příď tak nově přebírá a sjednocuje prvky z nejnovějšího auta od Peugeotu – modelu 308.

Na přídi si tak všimnete jinak umístěného loga, které se z kapoty přesunulo do svislé polohy na chladič. Ostatně jiná je i celá maska chladiče. Nové jsou i světlomety a diody pro denní svícení. Sedan - v nabídce je totiž i praktičtější kombi - má navíc jiný zadní nárazník a světla.

Ta mohou být i tzv. „Full LED”, v tomto výbavovém stupni za zhruba 30 tisíc korun (včetně adaptivních dálkových světlometů). A tato světla, jak jsme si ověřili při nočních jízdách, svítí přesně, jak od nich očekáváte - výborně a lépe než většina xenonových světel.

Peugeot 508 2.0 HDI

Peugeot 508 2.0 HDI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Hezké na pohled, přiměřeně prostorné uvnitř

První dojem není vůbec špatný - autu to vcelku sluší i v módním bílém provedení, decentní změny mu určitě prospěly. Snad jen pohled z profilu ukazuje až příliš násilně a tudíž nehezky naroubovaný zavazadlový prostor. Mimochodem kufr má sice menší vstupní otvor (avšak solidních 515 litrů základního objemu), ale s tím u sedanu každý zákazník počítá. Průvlak pro lyže nechybí.

Uvnitř je místa dostatek, přední cestující jsou navíc rozmazlováni pohodlnými sedačkami s výsuvnou podpěrou pro stehna. Hezké je i dvoubarevné provedení tmavých plastů a béžové kůže. Vzadu je místa dostatek pro nohy, vyšší cestující ale budou mít při vzpřímeném posazu nedostatek místa nad hlavou.

Peugeot 508 2.0 HDI

Peugeot 508 2.0 HDI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ergonomie není úplně ideální

Na ergonomii si musíte pár desítek minut zvykat, není to jako u automobilů koncernu Volkswagen, kde přesednete do nového a hned víte, kde jsou nejdůležitější ovladače (protože jsou ve všech modelech na stejném místě). Výstředností u Peugeotu 508 je i vlevo umístěné startovací tlačítko, kde není tak dobře po ruce jako na sloupku volantu.

Ovládání na středovém panelu je hybridem - na jednu stranu je po vzoru Peugeotu 308 dotykové skrz sedmipalcový displej, většinu funkcí ale najdete i pod zredukovaným množstvím tlačítek na středovém panelu. Příliš to nevadí a ovládání tlačítky je pro mnoho motoristů jednodušší a rychlejší než v případě dotykového displeje, kombinace „starého” ovládání z původní 508 a „nového” z 308 spolu ale z estetického hlediska rozhodně netvoří symbiózu. Chápeme však vývojáře i ekonomy automobilky, že v rámci pouhého faceliftu to ale nešlo jinak. Zarazila nás zastaralá grafika navigačního systému.

Peugeot 508

Peugeot 508

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Stabilizační systém zasahuje nesmyslně brzy a nedá se vypnout - deaktivovat sice můžete protiprokluz, ovšem při rychlosti cca 30 km/h se ESP samočinně aktivuje. Velké hledání si užijete také při hledání tlačítka pro dočasné vypnutí systému start/stop - nachází se ve výklopné „skříňce” vlevo pod volantem (kde se i vypíná stabilizace). Poslepu se hledá velice špatně a působí to tak, že Peugeot chtěl obě tlačítka co nejvíce schovat.

A jak omlazený model jezdí? Popravdě, náročné evropské řidiče nikdy moc v konkurenci mondea, passatu, superbu či Mazdy6 nezaujal. Je to tiché auto, které umí být v přímce  rychlé, od 180koňového dieselu bychom ale čekali větší razanci.

Výkon se určitě ztrácí jednak v šestistupňové automatické převodovce i jejím odstupňování, dále pak v relativně vyšší pohotovostní hmotnosti, když testovaná verze je druhá nejtěžší ze všech. Už jen 2,2litrové HDI je těžší, na váze ukáže o 16 kilogramů více.

Peugeot 508

Peugeot 508

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Umí být úsporné, jízdně nezaujme

V zatáčkách vás pětsetosmička moc nezaujme, autu se moc do zatáčení nechce a z podvozku, z odezvy možná zbytečně tuhého řízení či reakcí převodovky nemáte ani důvod přišlápnout plyn k podlaze. Na druhou stranu: vcelku rychlý dálniční „průlet” nevadí, auto je směrově stabilní a dobře odhlučněné. Nepříjemně překvapily odskoky podvozku na větších nerovnostech, a to i na velikostně rozumných sedmnáctipalcových kolech.

Při defenzivní jízdě se můžete dostat na hodnoty spotřeby nafty ve výši 4,5 litrů, náš celkový průměr po necelých sedmi stovkách kilometrů činil 6,2 l. Důležité je ale vědět, že s tímto dieselem lze jezdit v reálném provozu pod pět, což ne každý moderní turbodiesel umí. Díky vstřikování močoviny tento agregát splňuje emisní normu Euro 6, diesely bez označení „BlueHDI” ale splňují jenom pětku, ostatně nejde o nový model, pouze o modernizaci.

Peugeot 508 2.0 HDI

Peugeot 508 2.0 HDI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Klasický automat se šesti stupni je při většině jízdních situací příjemným společníkem, který řadí inteligentně a bez zbytečných prodlev, třebaže zdejší převodovka není tak rychlá jako kupříkladu dvouspojkové DSG. V nabídce je v Peugeotu 508 i sportovní a zimní režim převodovky. Zpřevodování při dálničních rychlostech je příjemné: motor mimochodem při 130 km/h točí rovné 2000 otáček, při 3000 otáčkách už jedete přes stoosmdesát.

Na všemi výše uvedenými výtkami by bylo možné přimhouřit oči, pokud by se 508 nabízela za obzvlášť výhodnou cenu. Jenže pohled do ceníku toto neodhaluje: kupříkladu testovaný 180koňový turbodiesel se nabízí v jediném výbavovém stupni, i když už v základu se štědrou výbavou, prodejní cena vzhledem k jeho schopnostem je nastavena příliš vysoko.

Peugeot 508 2.0 HDI

Peugeot 508 2.0 HDI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1997 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:133 kW (180 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:400 Nm při 2000 ot./min.
0–100 km/h:8,5 s
Nejvyšší rychlost:230 km/h
Průměrná spotřeba:4,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost (EU):1720 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:594 000 Kč (1.6 VTi, 120 k)
Cena s testovanou motorizací:  865 000 Kč