SH Mode je podle svého výrobce jediný růžový skútr na trhu. A dost možná to není barevný unikát jen mezi skútry – pravděpodobně je to jediná růžová, kterou seženete v prodejně nových motorových vozidel. Nepochodíte ani u takového trendsettera jako je Vespa. Jistě, díky foliím můžete mít skútr třeba s šupinami nebo z „ořechového či třešňového dřeva“, jenže tady jde o to, že právě barva má být – podle výrobce – jednou z hlavních zbraní řady SH Mode.

Skútr je dále ozdobený chromovým rámečkem kolem čelního světlometu i zadní svítilny. Ukazatele změny směru designéři doplnili namodralými světly pro denní svícení. Jsou ve tvaru písmene V. To má přispět nejen k vytříbenému vzhledu, ale i k viditelnosti v provozu.

Honda 125 SH Mode

Honda 125 SH Mode

FOTO: Honda

Přitahuje obrovskou pozornost, jak jinak

Pozornost, jakou skútr přitahuje, je skutečně mimořádná. Nevzpomínám si, že bych byl někdy na silnici středem většího zájmu. Otáčeli se šoféři, jakož i ti na chodnících. Růžová spolehlivě přitáhne pohledy všech. Včetně těch, kteří se o techniku vůbec nezajímají.

Honda 125 SH Mode

Honda 125 SH Mode

FOTO: Honda

Ti, kteří se nechali do děje vtáhnout právě díky barvě, se ale obvykle zarazili u použitých plastů. Růžový lak totiž Honda kombinuje s hnědou. Podle některých, kteří si stroj prohlíželi podrobně, by se údajně lépe hodila černá. Navíc se prý nepodařilo úplně správně sladit odstíny plastů a kůže sedla, což se s věkem motorky bude jen zhoršovat. Dodejme, že v nabídce jsou další dvě (poměrně běžné) barvené verze – bílá perleť a černá metalíza – u nich jsou plasty i sedlo tradičně černé.

Pohledem ženy - závodnice Dominiky Novákové
Nesoudím jen podle sebe, ale i pro řadu mých kamarádek jsou vzhled a barva při nakupování prakticky nejdůležitější kritérium. I svou KTM 125 (pozn.: Dominika jezdí čtvrtým rokem Mistrovství republiky v motokrosu) jsem si vybírala podle vzhledu. Jasně, technika nemůže být „béčkové“ kvality – ale od toho mám někoho, kdo tomu rozumí. Růžová se mi vážně moc líbí a jsem přesvědčená, že by z ní byly nadšené i moje kamarádky. Kombinace s hnědou není špatná, ještě lepší by byla béžová. Kdybych vybírala skútr, SH Mode by patřil k favoritům.

Lepší manévrovatelnost

Díky o dva palce menšímu zadnímu kolu je sedlo o 3,5 cm níž než u běžné verze – tzn. 76,5 cm nad zemí. Pro ty, kteří bojují se stabilitou na křižovatkách je tohle významná zpráva. Stejně jako ta, že do úložného prostoru se vejde integrální helma. Dodejme, že součástí základní výbavy je i zdánlivá banalita - boční stojan.

Honda 125 SH Mode

Honda 125 SH Mode

FOTO: Petr Kološ

V zájmu lepší manévrovatelnosti konstruktéři zkrátili rozvor stroje. Poloměr otáčení je 1,9 metru – což je mezi skútry s většími koly velmi dobrá hodnota. I u tohoto stroje Honda používá svůj systém CBS: přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je spojený se zadní bubnovou brzdou. CBS pomáhá rovnoměrnému rozložení brzdné síly. V okamžiku panického brzdění je to velmi cenný pomocník – zvlášť pro jezdce začátečníky. V této souvislosti je dobré připomenout, že na tomto skútru můžete jezdit i v případě, že jste v autoškole o řidičské oprávnění na motorku neusilovali a máte jen obvyklé oprávnění skupiny „B“  (tedy „řidičák na osobní auto“).

Nižší tření, nízká spotřeba

Skútr dostal nový motor se systémem eSP (enhanced Smart Power), což je zkratka pro soubor technologií snižujících vnitřní tření. Automatické vypínání motoru (Idling Stop) zaujalo už v prvním modelu, kde ho Honda použila – v PCX 125. [celá zpráva]

Stejně suverénně a spolehlivě funguje i tady. Kdo by náhodou neměl o vypínání motoru zájem, prostě přesune kolébkový přepínač na řídítkách do polohy IDLING STOP. Díky všem zmíněným technologiím a vstřikování paliva (PGM-FI) není problém jezdit se spotřebou kolem 2 litrů na 100 km.

Ve srovnání s konkurencí vyniká Honda 125 SH Mode super nízkou spotřebou, originální barvou, ovladatelností a v neposlední řadě prakticky neprůstřelným renomé, které si předchůdci vydobyli. Těžko tedy překvapí, že u stroje, kde slabiny hledáte velmi obtížně, mají prodejci nastavenou suverénní cenovku.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:125 ccm, V1, čtyřtakt, chlazený kapalinou
Max. výkon:8,4 kW/8 500 ot./min
Max. točivý moment:12 Nm/5 000 ot./min
0 - 100 km/h:výrobce neudává
Kapacita nádrže:5,5 l 
Hmotnost:
116 kg
Pohon:variátor
Cena: 69 900 Kč